Tomas Bata University in Zlín

PhDr. Beata Horníčková

PhDr. Beata Horníčková

Department of School Education
E-mail: b_hornickova@utb.cz TEL: +420 576 032 063 Office:
U18/430

Consultation by prior arrangement by email (or the possibility of online consultation out of the specified consultation hours – also by prior arrangement by email).


Teaching

Consulting hours

Wednesday 12pm - 14pm

Other publications

  • Horníčková, B. (2024). University Preparation of Kindergarten Teachers for English Teaching in the Czech Republic. Center for Educational Policy Studies Journal, 14(3). https://doi.org/10.26529/cepsj.1378
  • Horníčková, B. (Ed.). (2021). Uvádění do angličtiny do předškolního vzdělávání: výzkumné sondy do současného stavu v České republice a na Slovensku. Gaudemaus. https://jolace.webnode.sk/_files/200004971-c33dac33dd/Book-AR-AJ%20v%20M%C5%A0-final.pdf
  • Horníčková, B. (2021). Příprava učitelů mateřských škol na seznamování dětí předškolního věku s anglickým jazykem. In Uvádění angličtiny do předškolního vzdělávání: výzkumné sondy do současného stavu v České republice a na Slovensku(pp. 9-31). Gaudeamus.
  • Horníčková, B. (2021). Novela zákona o pedagogických pracovnících z pohledu rodičů. In Švaříček, R., & Voňková, H. (2021). Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku (pp. 387 – 390). Česká asociace pedagogického výzkumu. Dostupné na: https://1url.cz/5KOR1
  • Horníčková, B., & Lorencová, S. (2021). Parents’ Opinions on Compulsory Pre-school Attendance in the Czech Republic. International Journal of Educational and Pedagogical Sciences, 15(2), 257-262.
  • Horníčková, B., & Lorencová, S. (2021). ‘The Importance of Compulsory Pre-School Education from the Parents’ Perspective in the Czech Republic., International Journal of Humanities and Social Sciences, 15(9), 858 – 862.
  • Majerčíková, J., Horníčková, B., & Lorencová, S. (2020). Mateřská škola jako „zabalená krabička“. Pedagogická orientace, 30(3). https://doi.org/10.5817/PedOr2020-2-231
  • Majerčíková, J., & Horníčková, B. (2020). The perspectives of parents in relation to the concepts of the quality of preschool education. Analysis of research discourse. Journal of Language and Cultural Education, 8(2), 69-93. doi: https://doi.org/10.2478/jolace-2020-0014
  • Horníčková, B. (2019). Prvky narativní metody v učebnicích a cizojazyčných literárních textech pro osvojování si angličtiny u dětí předškolního věku. Scientia et Eruditio, 3(3), 15-26.

Faculties and departments

Close