Tomas Bata University in Zlín

PhDr. Beata Horníčková, Ph.D.

PhDr. Beata Horníčková, Ph.D.

Department of School Education
E-mail: b_hornickova@utb.cz TEL: +420 576 032 063 Office:
U18/430

In 2017, she graduated from the Faculty of Humanities at the Tomas Bata University in Zlín. She graduated from the same faculty in 2019 with a degree in Preschool Pedagogy. After her master’s degree, she continued her doctoral studies here. In 2020, she passed a rigorous exam in the field of Preschool Pedagogy (PhDr.) and in 2024 she successfully completed her doctoral studies in the field of Pedagogy (Ph.D.). In the same year, she passed the final exam in the field of Didactics of the English language at the Palacký University in Olomouc.

She regularly participates in courses and workshops in the field of English language teaching.

 

https://portal.edresearch.sk/Course_Certificate.jpg


Teaching

Consulting hours

Wednesday 12pm - 14pm - Consultation by prior arrangement by email (or the possibility of online consultation out of the specified consultation hours - also by prior arrangement by email).

Curriculum vitae

Education

2024 - Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities, Pedagogy, doctoral study program, Ph.D.

2024 - Palacký University Olomouc, Faculty of Education,  Didactic study of the English language

2020 - Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities, Pedagogy of preschool age, rigorous exam, PhDr.

2019 - Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities,  Preschool Pedagogy, Mgr.

2017 - Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities, Kindergarten Teaching, Bc.

Process of employment

2019 - until now: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities

Other publications

  • Horníčková, B. (2024). University Preparation of Kindergarten Teachers for English Teaching in the Czech Republic. Center for Educational Policy Studies Journal, 14(3). https://doi.org/10.26529/cepsj.1378
  • Horníčková, B. (Ed.). (2021). Uvádění do angličtiny do předškolního vzdělávání: výzkumné sondy do současného stavu v České republice a na Slovensku. Gaudemaus. https://jolace.webnode.sk/_files/200004971-c33dac33dd/Book-AR-AJ%20v%20M%C5%A0-final.pdf
  • Horníčková, B. (2021). Příprava učitelů mateřských škol na seznamování dětí předškolního věku s anglickým jazykem. In Uvádění angličtiny do předškolního vzdělávání: výzkumné sondy do současného stavu v České republice a na Slovensku(pp. 9-31). Gaudeamus.
  • Horníčková, B. (2021). Novela zákona o pedagogických pracovnících z pohledu rodičů. In Švaříček, R., & Voňková, H. (2021). Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku (pp. 387 – 390). Česká asociace pedagogického výzkumu. Dostupné na: https://1url.cz/5KOR1
  • Horníčková, B., & Lorencová, S. (2021). Parents’ Opinions on Compulsory Pre-school Attendance in the Czech Republic. International Journal of Educational and Pedagogical Sciences, 15(2), 257-262.
  • Horníčková, B., & Lorencová, S. (2021). ‘The Importance of Compulsory Pre-School Education from the Parents’ Perspective in the Czech Republic., International Journal of Humanities and Social Sciences, 15(9), 858 – 862.
  • Majerčíková, J., Horníčková, B., & Lorencová, S. (2020). Mateřská škola jako „zabalená krabička“. Pedagogická orientace, 30(3). https://doi.org/10.5817/PedOr2020-2-231
  • Majerčíková, J., & Horníčková, B. (2020). The perspectives of parents in relation to the concepts of the quality of preschool education. Analysis of research discourse. Journal of Language and Cultural Education, 8(2), 69-93. doi: https://doi.org/10.2478/jolace-2020-0014
  • Horníčková, B. (2019). Prvky narativní metody v učebnicích a cizojazyčných literárních textech pro osvojování si angličtiny u dětí předškolního věku. Scientia et Eruditio, 3(3), 15-26.

Faculties and departments

Close