Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Otevřít navigaci
doc. PhDr. Martina Fasnerová, Ph.D.

doc. PhDr. Martina Fasnerová, Ph.D.

Ústav školní pedagogiky
E-mail: fasnerova@utb.cz TEL: +420 576 037 450 Kancelář:
U18/436
  • Ve své profesní dráze se zabývá elementárním čtením a psaním.
  • Aplikací vázaného a nevázaného písma jako předlohy v elementárním ročníku základního vzdělávání.
  • Strategiemi rozvoje čtenářské gramotnosti a pregramotnosti.
  • Školní připraveností a zralostí atd.
  • Dále vyučuji Obecnou a školní didaktiku a pedagogiku.

Výuka

Konzultační hodiny

Pondělí 11.00- 12.00, po předchozí domluvě

Životopis

Vzdělání

  • 2015                     doc., obor Pedagogika, Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta
  • 2010                     PhDr., obor Pedagogika, Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta
  • 2007-2010             Ph.D., obor Pedagogika, Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta
  • 2002 – 2004          obor: učitelství pro 2. stupeň ZŠ český jazyk a literatura, Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta
  • 1986-1990             Mgr., obor učitelství pro 1. stupeň ZŠ, Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta

Stáže a studijní pobyty

  • Slovinsko – stáž Koper 2018 UNIVERZA NA PRIMORSKEM
    1. UNIVERSITY OF PRIMORSKAPEDAGOŠKA FAKULTETA FACULTY OF EDUCATION 
  • Slovinsko – stáž Koper 2017 UNIVERZA NA PRIMORSKEMUNIVERSITY OF PRIMORSKAPEDAGOŠKA FAKULTETA FACULTY OF EDUCATION 
  • Slovensko – Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta – 2017 (učitelská mobilita 1 týden, 8 hodin výuka)
  • Slovensko – Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta – 2016 (učitelská mobilita 1 týden, 8 hodin výuka)
  • Rakousko – Pädagogische Hochschule Kärnten – 2014 (učitelská mobilita 1 týden, 8 hodin výuka)
  • Slovinsko – Univerza v Mariboru – 2013(učitelská mobilita 1 týden, 8 hodin výuka)
  • Rakousko – Pädagogische Hochschule Kärnten – 2012 (stáž 1 týden)
  • Slovinsko – Univerza v Mariboru – 2012(učitelská mobilita 1 týden, 8 hodin výuka)
  • Slovensko – Prešovská univerzita - 2009(učitelská mobilita 1 týden, 8 hodin výuka)
  • Polsko – Akademia im. J. Dlugosza – 2009 (stáž 1 týden)

 

Průběh zaměstnání

  • 2023 - dosud: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, Ústav školní pedagogiky. (dosktorský studijní program - člen oborové rady).
  • 2007 - dosud: Univerzita Palackého v Olomouci, Ústav pedagogiky a sociálních studií, doktorský studijní program
  • 2018 - dosud: UPOL KČJ doktorský studijní program -  člen oborové rady
  • 1994 - 2007: učitelka ZŠ Olomouc

Členství v organizacích

Člen Redakční rady vědeckého časopisu “Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání“ – PdF UK v Praze, ISSN 2533-7882

Člen Oborové rady PdF UP v Olomouci, Obor: Čtenářství a mediální výchova ve vzdělávání

Člen Oborové rady UTB, FHS – Obor Pedagogika

Člen Redakční rady vědeckého časopisu Pedagogical Education: Theory and Practice. National University Institute of Pedagogy of naes of Ukraine. ISSN 2309-9763

Hodnotitel NAU

Členství v orgánech

Člen Redakční rady vědeckého časopisu “Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání“ – PdF UK v Praze, ISSN 2533-7882

Člen Oborové rady PdF UP v Olomouci, Obor: Čtenářství a mediální výchova ve vzdělávání

Člen Oborové rady UTB, FHS – Obor Pedagogika

Člen Redakční rady vědeckého časopisu Pedagogical Education: Theory and Practice. National University Institute of Pedagogy of naes of Ukraine. ISSN 2309-9763

Hodnotitel NAU

Další publikace

  • BARANCOVÁ, Klára; FASNEROVÁ, Martina. Výchova ke zdraví v kontextu kurikulárních dokumentů zemí Evropské unie. Pedagogika. 2024, roč. 74, č. 2, s. 185–193. DOI: 10.14712/23362189.2024.4477. Dostupné z: http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/.
  • BARANCOVÁ, Klára; FASNEROVÁ, Martina; ŽIŠKOVÁ, Michaela; KANTOR, Jiří. Educational field of physical education in the environment of Czech primary schools: a cross-sectional study. Tělesná kultura. 2024, roč. 47. ISSN: 1211-6521, 1803-8360. DOI: doi:10.5507/tk.2024.001.
  • BARANCOVÁ, Klára; FASNEROVÁ, Martina; KANTOR, Jiří; BALUŠKOVÁ, K. Integrated thematic instruction in the environment of Czech primary schools: a cross-sectional study. Journal of Language and Cultural Education. 2024.
  • BARANCOVÁ, Klára; FASNEROVÁ, Martina; KANTOR, Jiří. The impact of integrated thematic instruction model on primary and secondary school pupils compared to standard teaching: A systematic review (Protocol). Campbell Systematic Reviews. 2024.
  • KRUSZEWSKA, Aleksandra; NAZARUK, Stanislawa; FASNEROVÁ, Martina; BERNÁTOVÁ, Renáta. Attitudes and motives for choosing to become a teacher: a comparative analysis of self-assessments of female aspirant early years teachers in Polish, Slovak and Czech universities. Education 3-13 – International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education. March 2023, s. 1-15. Online ISSN: 1475-7575. DOI: https://doi.org/10.1080/03004279.2023.2182163.
  • PETROVÁ, Jitka a Martina FASNEROVÁ,. Integrated thematic teaching in kindergarten. ICERI 22 Proceedings 16th annual International Conference of Education, Research and Innovation. Spain, 2023.ISBN:978-84-09-55942-8
    ISSN:2340-1095 doi: 10.21125/iceri.2023.1677. Stránky:  6794-6800
  • FASNEROVÁ Martina a Tereza. BUCHTOVÁ, (2023). Undergraduate preparation of fu-ture teachers in the context of reading literacy in the Czech Republic. Podstawy Edukacji. Equal opportunities for all or fair chances to all in education,16, 109–120.
  • KRUSZEWSKA, Aleksandra; FASNEROVÁ, Martina; BERNÁTOVÁ, Renáta; LAVRENOVA, Maria. University preparation of graduates of pedagogy to act as an early childhood education teacher. Self-assessment of Polish, Czech, Slovak and Ukrainian students. European Early Childhood Education Research Journal. March 2021, vol. 29, iss. 2, s. 237-249. DOI: 10.1080/1350293X.2021.1895265
  • FASNEROVÁ, Martina a kol. Zjišťování úrovně čtenářské gramotnosti žáků ZŠ.Olomouc: PdF UP, 2020. 137 s. ISBN 978-80-244-5610-2.
  • FASNEROVÁ, Martina a kol. Examining the Level of Reading Literacy Among Primary School Pupils After the First Evaluation Period According to the Current Curriculum. Olomouc: PdF UP, 2020. 137 s. ISBN 978-80-244-5838-0.
  • FASNEROVÁ, Martina a kol. Aspekty čtenářství žáků druhého ročníku základní školy. Olomouc: PdF UP, 2019. 137 s. ISBN 978-80-244-5610-2.
  • FASNEROVÁ, Martina. Prvopočáteční čtení a psaní. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0289-1.
  • FASNEROVÁ, Martina a kol. Aspekty čtenářství žáků elementárního ročníku základní školy. Olomouc: PdF UP, 2017. 139 s. ISBN 978-80-244-5236-4.
  • FASNEROVÁ, Martina. Jednotažné lineární písmo v kontextu písařské gramotnosti. Olomouc: Hanex, 2016. 148 s. ISBN 978-80-7409-053-0.
  • FASNEROVÁ, Martina. Současné předlohy písma na primární škole jako součást reforem ve školství. Olomouc: PdF UP, 2014. 139 s. ISBN 978-80-244-3992-1.

 

Fakulty a součásti

Zavřít