Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Otevřít navigaci

Ph.D. studium

Témata disertačních prací

Návrh témat disertačních prací pro doktorský studijní program Pedagogika
pro akademický rok 2024/2025:

 

PhDr. Denisa Denglerová, Ph.D.

  • Kulturně spravedlivá diagnostika
  • Proinkluzivní procesy a diverzita v prostředí českého školství
  • Přínosy Hejného metody k rozvoji sociálních dovedností a/nebo k rozvoji logického myšlení u žáků ZŠ
  • Motivace k učení ve škole i mimo školu v různých typech alternativních vzdělávacích systémů
  • Přístup R. Feuersteina realizovaný v ZŠ a jeho přínos k rozvoji sociálních, emočních i kognitivních aspektů výuky

doc. PhDr. Martina Fasnerová, Ph.D.

  • Čtenářská pregramotnost v preprimárním vzdělávání
  • Rozvoj a ukotvení pregramotností v současném kurikulu
  • Kompetence učitele mateřské školy v kontextu současných kurikulárních proměn
  • Kompetence učitele primární školy v kontextu současných kurikulárních proměn

doc. PhDr. Lenka Haburajová Ilavská, Ph.D.

  • Specifika problémů ve vyučování u dětí z málo podnětného prostředí
  • Ochrana migrujících dětí a jejich sociální integrace

doc. Mgr. Jakub Hladík, Ph.D.

  • Vrstevnicky odmítaný žák na základní škole
  • Sociální a kulturní překážky ve vzdělávání žáků základních škol
  • Rozvoj multikulturní kompetence žáků základních a středních škol

Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.

  • Mechanismy autoregulace chování u vrstevnicky odmítaných žáků
  • Projevy autoregulace chování romských dětí ve školním a mimoškolním prostředí
  • Autoregulace on-line chování/digitální zkušenosti žáků základních škol
  • Well-being a vnímaná autonomie (sense of control) žáků základních a středních škol

doc. PhDr. Marcela Janíková, Ph.D.

  • Tělesná výchova na 1. stupni ZŠ: vybrané problémy v kurikulu a didaktice
  • Individualizace a diferenciace ve výuce vybraných předmětů na 1. stupni ZŠ
  • Přístupy k tvorbě a realizaci kurikula ve vybraných předmětech na 1. stupni ZŠ
  • Rozvoj kompetencí začínajících učitelů na 1. stupni ZŠ

prof. PhDr. Ivo Jirásek, Ph.D.

  • Gender v kurikulu mateřské školy (příp. ZŠ, dle případné specifikace zájemce o studium)
  •  Míra zvědomění pedagogických konceptů u dobrovolných pedagogů volného času v oblasti
    výchovy v přírodě (skauting, woodcraft aj.)
  • Spirituální gramotnost v podmínkách českého školství

doc. Mgr. Jan Kalenda, Ph.D.

  • Postoje dospělých/žáků/studentů k neformálnímu vzdělávání
  • Motivace dospělých/žáků/studentů k neformálnímu vzdělávání
  • Bariéry dospělých/žáků/studentů k neformálnímu vzdělávání
  • Srovnávací analýza systémů vzdělávání dospělých ve třech zvolených zemích

prof. Mgr. Soňa Kalenda, Ph.D.

  • Využívání ICT v neformálním vzdělávání ohrožených dětí
  • Digitální exkluze ohrožených dětí
  • Multidisciplinární spolupráce při doprovázení ohrožených dětí (využívajících sociálně aktivizační služby
    pro rodiny s dětmi) žijících v nestandardních formách bydlení

prof. PaedDr. Zdena Kráľová, PhD.

  • Participace ohrožených dětí a úloha školy
  • Emocionálně příznakové stimuly ve výuce cizích jazyků v primárním/sekundárním/terciárním vzdělávání

doc. PhDr. Zuzana Petrová, PhD.

  • Individuální strategie počátečního čtení v digitální době
  • Interaktivní čtení v mateřské škole a jeho dopady na rozvoj čtenářské pregramotnosti dětí

doc. Mgr. Radim Šíp, Ph.D.

  • Zavádění inkluzivní politiky v ČR
  • Alternativní přístupy ke vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu
  • Význam sociálních a emočních faktorů pro utváření kognitivní struktury v procesu výuky
  • Relacionismus a procesualita vzdělávacího procesu jako významné faktory pro budování kognitivní struktury žáků
  • Explicitní znalost jako rozvíjení implicitních konstruktů

Fakulty a součásti

Zavřít