Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Otevřít navigaci
Mgr. Eliška Suchánková, Ph.D.
odborná asistentka

Mgr. Eliška Suchánková, Ph.D.

Ústav pedagogických věd
E-mail: suchankova@utb.cz TEL: +420 576 037 304 Kancelář:
U18/538

Zabývá se tématy souvisejícími se zefektivněním procesu učení a vzdělávání, zejména postavením a využitím hry ve vzdělávání, zážitkovou pedagogikou, alternativními a inovativními přístupy ve vzdělávání, autoregulací učení, metakognicí, mentoringem, autonomií dítěte a osobnostním přístupem k dětem.


Výuka

Konzultační hodiny

Čtvrtek 10.00-11.00, 14.00-15.00

Životopis

Vzdělání

Vzdělání a odborná kvalifikace

  • 2014-2015: Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, studijní obor Učitelství pro mateřské školy; rozšíření odborné kvalifikace
  • 2006-2010: Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, doktorský studijní program, obor Pedagogika; titul Ph.D.
  • 2002-2006: Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, magisterský studijní program, obor Učitelství pro 1. stupeň základních škol; titul Mgr.

Absolvování certifikovaných vzdělávacích kurzů (výběr)

  • 2020 - 2024: Certifikovaný výcvik Three In One Concepts, One Brain, Consultant facilitator
  • 2016: Certifikovaný výcvik lektora Metody zážitkové pedagogiky, Prázdninová škola Lipnice
  • 2011: Kurz Respektovat a být respektován, Společnost pro mozkově kompatibilní vzdělávání

Stáže a studijní pobyty

  • 2014, 2016: Studijní pobyt v rámci programu SOCRATES/ERASMUS na Katolické univerzitě v Ružomberoku, SR (12/2014, 4/2016).
  • 2011: Studijní pobyt v rámci programu SOCRATES/ERASMUS na Univerzitě Mateja Bela v Banské Bystrici, SR (11,12/2011).
  • 2010: Studijní pobyt v rámci programu SOCRATES/ERASMUS na Univerzitě Komenského v Bratislavě, SR (5/2010).
  • 2010: Studijní pobyt v rámci programu SOCRATES/ERASMUS na Univerzitě Komenského v Bratislavě, SR (11,12/2010).

Průběh zaměstnání

2009-dosud: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, Ústav pedagogických věd

Členství v orgánech

  • Členka Akademického senátu Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně (AS UTB), členka legislativní komise AS UTB (2011-2013), členka ekonomické komise AS UTB (2015-2016, 2017-18)
  • Členka Akademického senátu Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně (AS FHS UTB), členka ekonomické komise AS FHS UTB (2011-2013)

Další publikace

  • Suchánková, E., & Matušů, R.(2020). Spiritualita pedagogů tradičních a alternativních škol. Sociální pedagogika/Social Education, 8(2), 29–43.https://doi.org/10.7441/soced.2020.08.02.02
  • SUCHÁNKOVÁ, Eliška. Hra a její využití v předškolním vzdělávání. Praha: Portál, 2014.
  • HRBÁČKOVÁ Karla, Eliška SUCHÁNKOVÁ, Jana LUKÁŠOVÁ a Diana DUHÁROVÁ. Mentoring jako metodická podpora vzdělávání učitelů. Zlín: UTB ve Zlíně, FHS, 2014.
  • SUCHÁNKOVÁ, Eliška a Petra ZGARBOVÁ. Cesty efektivního vzdělávání. Zlín: ÚPV FHS UTB, 2014, 2018. /rukopis/
  • SUCHÁNKOVÁ, Eliška. Hra dětí v kontextu vnější a vnitřní motivace aneb od vnější regulace k autoregulaci. In SYSLOVÁ, Zora a Veronika RODOVÁ (eds.). Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v české republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. s. 264-271. Brno: Masarykova univerzita, 2014.
  • HRBÁČKOVÁ, Karla a Eliška SUCHÁNKOVÁ. Metakognice jako součást předškolního vzdělávání. In HORNÁČKOVÁ, Vladimíra. (Ed.). Hra je krásnou přípravou k vážným věcem. s. 119-128 . Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, 2014.
  • HRBÁČKOVÁ, Karla a Eliška SUCHÁNKOVÁ. Motivace k učení studentů pomáhajících profesí z pohledu autodeterminační teorie. In KASPER, Tomáš a Oto Dymokurský (eds.). Reforma vzdělávání v současné kurikulární diskusi. Brno: Česká pedagogická společnost, 2014.
  • HRBÁČKOVÁ, Karla a Eliška SUCHÁNKOVÁ. Rozvoj metakognice u dětí předškolního věku. In ŠULOVÁ, Lenka (Ed.). V září půjde do školy. roč. 6, č. 22, s. 1-34. Praha: RAABE, 2014.
  • ZAJITZOVÁ, Eliška a Ivana MARÁŠKOVÁ. Vývojové, zdravotní a sociální změny v životě člověka. In KROUTILOVÁ NOVÁKOVÁ, Radana a kol. Pečovatelství II. Praha: Triton, 2011, s. 10-27.

Fakulty a součásti

Zavřít