Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Otevřít navigaci
Mgr. Kamil Janiš, Ph.D.
odborný asistent

Mgr. Kamil Janiš, Ph.D.

Ústav školní pedagogiky
E-mail: kjanis@utb.cz TEL: +420 576 037 450 Kancelář:
U18/436

V rámci svého odborného působení se zaměřuje na problematiku volného času v širších souvislostech, pohybových činností, kolektivních sportů, společenských věd a oblast didaktiky společenskovědních disciplín. Na jednotlivá témata nahlíží z různých aspektů a nevyhýbá se ani zajímavým historickým analogiím.


Výuka

Konzultační hodiny

Úterý 15.00-16.00

Životopis

Vzdělání

  • 2009-2014: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, obor Pedagogika, doktorské studium
  • 2003-2007: Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, obor Sociální pedagogika se zaměřením na tělesnou výchovu a sport (Mgr.)
  • 1995-2003: Gymnázium Nymburk (dnes Gymnázium Bohumila Hrabala)

Stáže a studijní pobyty

  • 2019: University of Latvia, Riga, přednášející v rámci programu Erasmus
  • 2019: Károli Gáspár University, Budapest, přednášející v rámci programu Erasmus
  • 2018: University of Latvia, Riga, přednášející v rámci programu Erasmus
  • 2018: Akademia im. Jakuba z Paradyża, Gorzów Wielkopolski, přednášející v rámci programu Erasmus

Průběh zaměstnání

  • 2023-dosud: Střední škola uměleckých řemesel, Ostrava, učitel tělesné výchovy
  • 2023-dosud: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, Ústav školní pedagogiky, odborný asistent
  • 2020-dosud: Univerzita Hradec Králové, Filozofická fakulta, odborný asistent
  • 2020-2023: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra studií lidského pohybu, výzkumný pracovník
  • 2007-2020: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, odborný asistent
  • 2007-2019: Základní škola Jana Palacha, Kutná Hora, instruktor lyžování

Další publikace

  • ELAVSKY, Steriani, L.  KNAPOVÁ, K. JANIŠ ml., R. CIMLER, J. KÜHNOVÁ, ČERNICKÝ, T. Multiple Perspectives on the Adoption of SMART Technologies for Improving Care of Older People: Mixed Methods Study. Journal of Medical Internet Research, 2024; 26:e45492 doi: 10.2196/45492
  • JANIŠ, Kamil ml. Volný čas: definice – funkce – determinanty. Ústí nad Orlicí: GRANTIS, 2023. ISBN 978-80-86619-82-8.
  • CULKOVÁ, Dita, P. SCHLEGEL, D. FIALOVÁ, K. JANIŠ ml. Činitelé ovlivňující pohybovou gramotnost dětí v předškolním věku. Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. 2021, 5 (2), 35-49. ISSN 2533-7882.
  • SCHLEGEL, Petr, K. JANIŠ ml., D. CULKOVÁ. EXISTUJE SENZITIVNÍ OBDOBÍ PRO ROZVOJ KOORDINAČNÍCH SCHOPNOSTÍ?. Česká kinantropologie. 2021, 25 (3-4), 23-34. ISSN 1211-9261.
  • KOCOURKOVÁ, Vladimíra, K. JANIŠ ml., V. WOZNICOVÁ. Nursery School Cooperation with the Family in the Field of Media Education in Children. Acta Educationis Generalis. 2021, 11 (2), 83-98. ISSN 2585-741X.
  • KOCOURKOVÁ, Vladimíra, K. JANIŠ ml. Mediální gramotnost dětí předškolního věku a její vnímání pedagogy mateřských škol Moravskoslezského kraje. Paidagogos : časopis pro pedagogiku a s ní související věd. 2020, Neuveden (1), 5-33. ISSN 1213-3809.
  • JANIŠ, Kamil ml., K. JANIŠ. Motivace frekventantů celoživotního vzdělávání pro výkon učitelské profese. Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. 2020, 19 (3), 7-17. ISSN 1336-2232.
  • JANIŠ, Kamil ml. Volný čas a jeho význam v rámci biodromálního vývoje. In: Biodromální psychologie pro pomáhající profese – DOSPĚLOST, STÁRNUTÍ, STÁŘÍ, Ostrava: Repronis, 2020. ISBN 978-80-7329-460-1.
  • JANIŠ, Kamil ml. Výhody polovolného času v kontextu přeměny v anti-volný čas u seniorů. Lifelong Learning. 2020, roč. 10, č. 1., s. 97–104. ISSN 1804-526X.
  • JANIŠ, Kamil ml., S. QUISOVÁ. Praxe ve školní družině. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2020. ISBN 978-80-7510-431-1.
  • JANIŠ, Kamil ml., V. KOCOURKOVÁ. Média u dětí předškolního věku. Media4u Magazine. 2019, roč. 16, č. 4, s. 1-9. ISSN 1214-9187.
  • JANIŠ, Kamil ml., I. PROCHÁZKA ŠEBÖKOVÁ. Finanční gramotnost a prevence ageismu. Prevence. 2019, roč. 16, č. 5, s. 7-9. ISSN 1214-8717.
  • JANIŠ, Kamil ml. Volný čas ve zdravotnických zařízeních – teoretické vymezení pro praktické užití. Ošetřovatelské perspektivy. 2019, roč. 2, č. 1, s. 87-97. ISSN 2570-785X.
  • JANIŠ, Kamil ml. Jak zvýšit u žáků zájem o technické a učební obory? Historická paralela. Pedagogická orientace. 2019, roč. 29, č. 1, s. 103-110. ISSN 1211-4669.
  • JANIŠ, Kamil ml., Z. SZTURCOVÁ. “Učitel učitelů” – Gustav Adolf Lindner (1828-1887). Pedagogická orientace.  2018, roč. 28, č. 3, s. 541-544. ISSN 1211-4669.
  • JANIŠ, Kamil ml.  Kariérní řád – profesní rozvoj pedagogických pracovníků v reflexi dokumentu historického. Lifelong Learning. 2018, roč. 8, č. 3, s. 82-88. ISSN 1804-526X.
  • SKOPALOVÁ, Jitka, K. JANIŠ ml. Profesní připravenost učitelů základních škol v oblasti řešení rizikového chování a možnosti jeho prevence v Moravskoslezském kraji I PEDAGOGICKÉ ASPEKTY. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2017. ISBN 978-80-7510-236-2.
  • JANIŠ, Kamil ml., J. SKOPALOVÁ. Volný čas seniorů. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5535-9.
  • JANIŠ, Kamil ml., M. KOLAŘÍKOVÁ. Barriers to Preschool Education from Perspective of the Parents of Preschool Aged Children in Environments at Risk of Social Exclusion. Social Pathlology and prevention. 2015, vol. 1, issue 2, pp. 83-94. ISSN 2464-5877.

Fakulty a součásti

Zavřít