PhDr. Lenka Venterová, Ph.D.
Ústav pedagogických vědCentrum výzkumu FHS
2020 – 2023 TAČR – Nálepkování intelektově nadaných žáků v prostředí základní školy.
2017 – 2019 IGA/FHS/2017/006 – Pojetí hodnoty vzdělání prizmatem žáků z odlišného kulturního prostředí.
Výuka
Konzultační hodiny
---Životopis
Vzdělání
2016 - 2020 Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, doktorské studium v programu Pedagogika.
2011 - 2016 Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, obor: Sociální pedagogika.
2020 - META o.p.s., seminář akreditovaný MŠMT: Elektronické zdroje, materiály a tipy pro výuku žáků s odlišným mateřským jazykem.
Stáže a studijní pobyty
26-27.10.2017 Uniwersytet Śląski, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji, Cieszyn.
Průběh zaměstnání
2020 - dosud: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, Centrum výzkumu.
2020 - dosud: Za sklem o.s. - odborný pracovník.
2020 – dosud: Descartes v.o.s., vzdělávací agentura – lektorka seminářů pro pedagogy základních škol v oblasti vzdělávání dětí cizinců v České republice. Vybrané semináře jsou akreditované MŠMT.
Členství v organizacích
Česká asociace doktorandek a doktorandů, z.s.
Business for Breakfast Česká republika
Smart Network Business Center s.r.o.
Tvůrčí činnost
Publikace
Výstupy z projektů
Další publikace
Staňková, I., & Venterová, L. (2019). The concept of educational values from the perspective of learners from different cultural backgrounds. In: E. Ogrodzka-Mazur, U. Szuścik, & A. Szafrańska (Eds.), Edukacja malego dziecka. Konteksty spoleczne i miedzykulturowe (pp. 175-187). Kraków: Impuls.
VENTEROVÁ, L. (2019). Home Preparation of Anglophone Children for School: the Influence of a Different Culture. In: Sociální pedagogika/Social Education, 6(2), pp. 27–42. DOI: 10.7441/soced.2018.06.02.02.
VENTEROVÁ, L. (2018). Third Culture Children in the Czech Republic: the Influence of Parent’s Cultures by Preparing to School. Edukacja międzykulturowa, 2 (9), pp.179-192. ISSN 2299-4106 DOI: 10.15804/em.2018.02.09.
VENTEROVÁ, L. (2019). Education, hence the Czech Language, Hidden in the Value Orientation of Czech Pupils in the United States of America. Edukacja Międzykulturowa. Polsko: Adam Marszałek, pp.151-164. ISSN 2299-4106.
STAŇKOVÁ, I. & VENTEROVÁ, L. (2019). Personal and Educational Values of Pupils from Different Cultural Backgrounds: Compatibility or Conflict? Education and new developments 2019. Portugalsko: World Institute for Advanced Research and Science (WIARS), pp. 271-275. ISSN 2184-1489.
VENTEROVÁ, L. (2019). Connection between Electronic Devices and Value of Education. In: INTED2019 Proceedings. Valencia: IATED, pp. 2916-2922. DOI: 10.21125/inted.2019. ISBN 978-84-09-08619-1.
VENTEROVÁ, L. (2019). Hodnotová orientace žáků z interkulturniho rodinného prostředí: komparace hodnot předložených a samostatně zvolených. In: ARCHACKA, M. a M. SZYSZKA. SOCIALIA 2018 Socjopedagogiczne wyzwania w epoce dynamicznych zmian. Kompetencje społeczne w procesie redukcji deficytów i rozwiązywania problemów jednostki oraz wspólnoty. Dąbrowa Górnicza: Akademia WSB, pp. 53-62.
STAŇKOVÁ, I. & VENTEROVÁ, L. (2018). Žák z odlišného kulturního prostředí v centru pedagogického výzkumu hodnot. In: PETRŮ PUHROVÁ, Barbora, Beáta DEUTSCHEROVÁ a Marta Koutníková. In: Fórum mladých výzkumníků VI. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta humanitních studií, pp. 121-134. ISBN 978-80-7454-792-8.
STAŇKOVÁ, I. & VENTEROVÁ, L. (2017). Pojetí hodnoty vzdělání prizmatem žáků z odlišného kulturního prostředí. In: Fórum mladých výzkumníků V. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta humanitních studií, pp. 27-35. ISBN 978-80-7454-710-2.