PhDr. Beata Horníčková, Ph.D.
Ústav školní pedagogikyV roce 2017 absolvovala obor Učitelství pro mateřské školy na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně fakultě humanitních studií. Na téže fakultě v roce 2019 vystudovala obor Předškolní pedagogika. Po magisterském studiu zde pokračovala na doktorském studiu. V roce 2020 zde složila rigorózní zkoušku z oboru Pedagogika předškolního věku (PhDr.) a v roce 2024 úspěšně absolvovala doktorské studium oboru Pedagogika (Ph.D.). Téhož roku složila závěrečnou zkoušku z oboru Didaktiky anglického jazyka na Univerzitě Palackého v Olomouci. Momentálně působí na Ústavu školní pedagogiky jako odborný asistent a koordinátor Erasmu.
Pravidelně se účastní kurzů a workshopů v oblasti výuky anglického jazyka; Introduction to CLIL in primary schools, CLIL in practice: Focus on the EU, Teaching ESL using Games and Activitites, Práce s projekty na hodinách cizích jazyků, Gamifikace ve výuce cizích jazyků, Moderní nástroje pro motivaci žáků na hodinách cizích jazyků a další.
Výuka
Konzultační hodiny
úterý 10:00-12.00 - Konzultace dle předchozí domluvy emailem (nebo možnost online konzultace mimo stanovené konzultační hodiny - také po předchozí domluvě emailem).Životopis
Vzdělání
2024 - Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, obor Pedagogika, doktorský studijní program, Ph.D.
2024 - Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, obor Didaktické studium anglického jazyka
2020 - Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, obor Pedagogika předškolního věku, rigorózní řízení, PhDr.
2019 - Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, obor Pedagogika předškolního věku, Mgr.
2017 - Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, obor Učitelství pro mateřské školy, Bc.
Stáže a studijní pobyty
2022 - Univerzita Komenského v Bratislave, Slovensko
Průběh zaměstnání
2019 - dosud: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Tvůrčí činnost
Publikace
Výstupy z projektů
Další publikace
- Horníčková, B., & Obonya, J. (2024). Strategie učení cizího jazyka u studentů učitelství pro první stupeň ZŠ. Pedagogická orientace, 34(1), 105–134. https://journals.muni.cz/pedor/article/view/40354
- Horníčková, B. (2023). University Preparation of Kindergarten Teachers for English Teaching in the Czech Republic. Center for Educational Policy Studies Journal, 14(3), 135–157. https://doi.org/10.26529/cepsj.1378
- Horníčková, B., Majerčíková, J., & Tirpáková, A. (2023). Parents’ attitudes to compulsory preschool education in the Czech Republic and Slovakia. Journal of Language and Cultural Education,11(1), 71–89. https://sciendo.com/article/10.2478/jolace-2023-0006.
- Horníčková, B. (Ed.). (2021). Uvádění angličtiny do předškolního vzdělávání: výzkumné sondy do současného stavu v České republice a na Slovensku. Gaudemaus. https://jolace.webnode.sk/_files/200004971-c33dac33dd/Book-AR-AJ%20v%20M%C5%A0-final.pdf
- Horníčková, B. (2021). Příprava učitelů mateřských škol na seznamování dětí předškolního věku s anglickým jazykem. In Uvádění angličtiny do předškolního vzdělávání: výzkumné sondy do současného stavu v České republice a na Slovensku(pp. 9–31). Gaudeamus.
- Horníčková, B. (2021). Novela zákona o pedagogických pracovnících z pohledu rodičů. In Švaříček, R., & Voňková, H. (2021). Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku (pp. 387–390). Česká asociace pedagogického výzkumu. Dostupné na: https://1url.cz/5KOR1
- Horníčková, B., & Lorencová, S. (2021). Parents’ Opinions on Compulsory Pre-school Attendance in the Czech Republic. International Journal of Educational and Pedagogical Sciences, 15(2), 257–262.
- Horníčková, B., & Lorencová, S. (2021). ‘The Importance of Compulsory Pre-School Education from the Parents’ Perspective in the Czech Republic., International Journal of Humanities and Social Sciences, 15(9), 858–862.
- Majerčíková, J., Horníčková, B., & Lorencová, S. (2020). Mateřská škola jako „zabalená krabička“. Pedagogická orientace, 30(3). https://doi.org/10.5817/PedOr2020-2-231
- Majerčíková, J., & Horníčková, B. (2020). The perspectives of parents in relation to the concepts of the quality of preschool education. Analysis of research discourse. Journal of Language and Cultural Education, 8(2), 69–93. doi: https://doi.org/10.2478/jolace-2020-0014
- Horníčková, B. (2019). Prvky narativní metody v učebnicích a cizojazyčných literárních textech pro osvojování si angličtiny u dětí předškolního věku. Scientia et Eruditio, 3(3), 15–26. https://pdfweb.truni.sk/see/issue?2019-en&philology#HORNICKOVA
Projekty
- 2025: Podpora v rámci programu „Creativity, Intelligence & Talent pro Zlínský kraj“, zaměřeného na podporu studentů doktorských a postdoktorských pozic na Fakultě humanitních studií UTB ve Zlíně.
- 2020: Projekt IGA: Postoje rodičů k předškolnímu vzdělávání v podmínkách České a
Slovenské republiky