Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Otevřít navigaci

Studijní program Předškolní pedagogika (kombinovaná forma)

 

Studijní program Předškolní pedagogika
Forma studia kombinovaná
Délka studia, dosažený titul 2 roky; Mgr.
Počet uchazečův minulém akademickém roce  34
Počet přijatých v minulém akademickém roce
20
Požadavky  Student musí mít ukončeno vysokoškolské studium bakalářského stupně studijního programu/oboru Učitelství pro mateřské školy nebo příbuzného učitelského programu/oboru zaměřeného na preprimární pedagogiku. Příbuznost absolvovaného studijního programu/oboru posuzuje přijímací komise na základě předloženého, úředně ověřeného dokladu o dosaženém vzdělání (bakalářský nebo magisterský vysokoškolský diplom).

 

 

Přijímací řízení:

Směrnice k veřejně vyhlášenému přijímacímu řízení pro navazující magisterské studijní programy Sociální pedagogika a Předškolní pedagogika

Obsah studijního oboru:

Navazující magisterský studijní obor „Předškolní pedagogika“ poskytuje absolventovi vysokoškolské vzdělání potřebné pro výkon profese učitele mateřské školy. Zároveň však podtrhuje význam univerzitního vzdělávání a tím i vyjadřuje komparativní rozdílnost mezi získaným středoškolským a vysokoškolským vzděláním učitelek mateřských škol.

Obor připravuje studenta i na to, aby pochopil podstatu vědy a podporu výzkumné činnosti, v tomto případě podporu předškolní pedagogiky jako vědní disciplíny. Studijní obor připravuje absolventa k práci v mateřských školách a specializovaných předškolních zařízeních i institucích, které se zabývají dětmi předškolního věku. Zároveň umožňuje prohloubení vědomostí především v oblasti řízení, práce v týmu a také pro teoretickou analýzu kurikulárních dokumentů. Studium vybavuje absolventa potřebnými profesními kompetencemi v souladu s požadavky v oblasti předškolního vzdělávání v ČR i v zemích EU v návaznosti na platný zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (Školský zákon), zákon č. 563/2004 Sb.
o pedagogických pracovních a na základě kurikulárních dokumentů – Národního programu rozvoje vzdělávání
v ČR (tzv. Bílé knihy, 2001) a Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (2004).

Cílem oboru je zvýšit možnosti kvalitní univerzitní přípravy učitelů, budoucích ředitelů mateřských škol v souladu s požadavky vyplývajícími z mezinárodních vyhlášení OECD i ze strategických dokumentů vzdělávací politiky ČR.

Předměty studijního oboru jsou koncipovány do tří oblastí:

  1. Předměty společného základu, teoretické předměty (tvoří východiska pro studium dalších předmětů, jsou nositeli univerzitního vzdělávání).
  2. Předměty didaktického charakteru (navazující předměty).
  3. Předměty praktického zaměření (další profilující předměty).

Profil absolventa:

Absolvent studijního oboru dokáže projektovat a implementovat výchovnou a vzdělávací činnost v institucích předškolní výchovy. Má vědomosti o kulturních a sociálních souvislostech výchovy, zná základní psychologické podmínky výchovy a vzdělávání, umí aplikovat pedagogické a didaktické programy příslušných výchovných institucí. Absolvent studijního programu má šanci prostřednictvím struktury povinně volitelných předmětů postupně se specializovat a získat nové poznatky v oblastech:

  • tvorby projektů pro děti předškolního věku,
  • vytváření projektů a grantových portfolií,
  • diagnostikování dětí (předškolního věku) se speciálními potřebami.

Kontaktní pracovnice studijního oddělení:

Ing. Pavla Lečbychová

Vedoucí studijního oddělení, Tutor pro studenty se specifickými potřebami TEL:+420 576 032 024 Mobil:+420 739 329 940 E-mail: studium-vedouci@fhs.utb.cz Kancelář:U18/113A

Fakulty a součásti

Zavřít