PhDr. Beata Horníčková, Ph.D.
Ústav školní pedagogikyV roce 2017 absolvovala obor Učitelství pro mateřské školy na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně fakultě humanitních studií. Na téže fakultě v roce 2019 vystudovala obor Předškolní pedagogika. Po magisterském studiu zde pokračovala na doktorském studiu. V roce 2020 zde složila rigorózní zkoušku z oboru Pedagogika předškolního věku (PhDr.) a v roce 2024 úspěšně absolvovala doktorské studium oboru Pedagogika (Ph.D.). Téhož roku složila závěrečnou zkoušku z oboru Didaktiky anglického jazyka na Univerzitě Palackého v Olomouci.
Pravidelně se účastní kurzů a workshopů v oblasti výuky anglického jazyka.
Výuka
Konzultační hodiny
úterý 11:00-13.00 - Konzultace dle předchozí domluvy emailem (nebo možnost online konzultace mimo stanovené konzultační hodiny - také po předchozí domluvě emailem).Životopis
Vzdělání
2024 - Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, obor Pedagogika, doktorský studijní program, Ph.D.
2024 - Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, obor Didaktické studium anglického jazyka
2020 - Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, obor Pedagogika předškolního věku, rigorózní řízení, PhDr.
2019 - Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, obor Pedagogika předškolního věku, Mgr.
2017 - Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, obor Učitelství pro mateřské školy, Bc.
Stáže a studijní pobyty
Průběh zaměstnání
2019 - dosud: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Tvůrčí činnost
Publikace
Výstupy z projektů
Další publikace
- Horníčková, B. (2023). University Preparation of Kindergarten Teachers for English Teaching in the Czech Republic. Center for Educational Policy Studies Journal, 14(3). https://doi.org/10.26529/cepsj.1378
- Horníčková, B. (Ed.). (2021). Uvádění angličtiny do předškolního vzdělávání: výzkumné sondy do současného stavu v České republice a na Slovensku. Gaudemaus. https://jolace.webnode.sk/_files/200004971-c33dac33dd/Book-AR-AJ%20v%20M%C5%A0-final.pdf
- Horníčková, B. (2021). Příprava učitelů mateřských škol na seznamování dětí předškolního věku s anglickým jazykem. In Uvádění angličtiny do předškolního vzdělávání: výzkumné sondy do současného stavu v České republice a na Slovensku(pp. 9-31). Gaudeamus.
- Horníčková, B. (2021). Novela zákona o pedagogických pracovnících z pohledu rodičů. In Švaříček, R., & Voňková, H. (2021). Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku (pp. 387 – 390). Česká asociace pedagogického výzkumu. Dostupné na: https://1url.cz/5KOR1
- Horníčková, B., & Lorencová, S. (2021). Parents’ Opinions on Compulsory Pre-school Attendance in the Czech Republic. International Journal of Educational and Pedagogical Sciences, 15(2), 257-262.
- Horníčková, B., & Lorencová, S. (2021). ‘The Importance of Compulsory Pre-School Education from the Parents’ Perspective in the Czech Republic., International Journal of Humanities and Social Sciences, 15(9), 858 – 862.
- Majerčíková, J., Horníčková, B., & Lorencová, S. (2020). Mateřská škola jako „zabalená krabička“. Pedagogická orientace, 30(3). https://doi.org/10.5817/PedOr2020-2-231
- Majerčíková, J., & Horníčková, B. (2020). The perspectives of parents in relation to the concepts of the quality of preschool education. Analysis of research discourse. Journal of Language and Cultural Education, 8(2), 69-93. doi: https://doi.org/10.2478/jolace-2020-0014
- Horníčková, B. (2019). Prvky narativní metody v učebnicích a cizojazyčných literárních textech pro osvojování si angličtiny u dětí předškolního věku. Scientia et Eruditio, 3(3), 15-26.