Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Otevřít navigaci

Mgr. Miroslava Jirásková, Ph.D.

Ústav školní pedagogiky
E-mail: jiraskova@utb.cz TEL: +420 576 032 053 Kancelář:
U18/435

Působí na FHS UTB ve Zlíně. Její disertační práce se
zaměřila na prožívání životní naplněnosti a existenciální frustrace u budoucích učitelů na PdF UP
v Olomouci.


Výuka

Konzultační hodiny

Středa 15:00-16:00

Životopis

Vzdělání

  • 2014 - 2020: denní student PhD. na Katedře psychologie a patopsychologie na PdF UP v Olomouci, v červnu 2020 obhájila disertační práci a ukončila studium Ph.D. v oboru Pedagogika.
  • 1989 - 1996: Filozofická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci: studijní obor sociologie – andragogika; specializace: vzdělávání dospělých, personalistika, sociální práce.
  • 1985 - 1989: Gymnázium Český Těšín – zaměření: kulturně výchovná činnost.

Stáže a studijní pobyty

  • 2017 - Aktivní příspěvek na konferenci;  Jirásková, M. (2017). The Religious Dimension of the. Sense of Life, 40 th Conference „Implicit religion“, Great Britain, Sarum College, Salisbury, International conference.
  • 2017 - Dvouměsíční stáž v USA ve Valdostě na ELI VSU (v rámci Ph.D. studia).
  • 2016 - Měsíční staž v USA ve Valdostě na ELI VSU (v rámci Ph.D. studia).
  • 2013 - Aktivní příspěvek na konferenci ICOT 2013, Lefkosia, Kypr (téma příspěvku “Winter Wandering on Snow Shoes as a Non-Religious Pilgrimage”)

Průběh zaměstnání

  • OSVČ (2016 – dosud). Lektorská činnost ve firmách, občanských sdruženích, U3V apod. S tématem výuky AJ, společenskovědních témat, zážitkově-pedagogických seminářů na předem dohodnuté téma.
  • Členka mezioborového expertního týmu pro problematiku spirituality a zážitkové pedagogiky (2012 – 2015). Mezinárodní projekt s názvem "Posílení odborného potenciálu výzkumných týmů v oblasti podpory pohybové aktivity" na Univerzitě Palackého. Číslo projektu: CZ.1.07/2.3.00/20.0171.
  • Odborná asistentka na PdF UP v Olomouci (2010 – 2012), Katedra antropologie a zdravovědy.

Členství v organizacích

  • 2016 - dosud redaktorka rubriky Inspirace časopisu zaměřeného na zážitkovou pedagogiku a neformální vzdělávání Gymnasion; gymnasion.org

Další publikace

  1. Publikování v časopise Gymnasion v letech 2016 – dosud, od roku 2016 redaktorka časopisu pro zážitkovou pedagogiku, rubrika Inspirace. www.gymnasion.org 
  2. Jirásková, M., Petrová, A., Jirásek, I. (2021). Prožívaná smysluplnost v kontextu osobnostních rysů budoucích učitelů. E-psychologie, 15(4), 1-13. doi:10.29364/epsy.418 
  3. Dankulincová, Z., Veselská, Z., Jirásek, I., Jirásková, M., Plevová, I., Veselský, P., Tavel, P., Madarasová, Gecková, A. (2018). Spirituality but not religiosity is associated with better health and higher life satisfaction among adolescents. WoS – SCIE International Journal of Environmental Research and Public Health. 15 (12), 1-9. RIV/61989592:15510/18:73589512RIV/61989592:15410/18:73589512 
  4. Jirásek, I., Roberson, D. N., Jirásková, M. (2017). The impact of families camping together: opportunities for personal and social development.. Leiaure Sciences. 39 (1), 79-93. DOI: 10.1080/01490400.2015.1136251 
  5. Jirásek, I., Jirásková, M., Majewská, P., Bolcková, M. (2017). Experiencing spiritual aspects outdoors in the winter: a case study from the Czech Republic using the method of systemic constellations. British Journal of Religious Education. 39 (2), 122–148. 
  6. Plevová, I., Jirásková, M., Petr, M. (2016). Změny v prožívání toho, “co je důležité“, u studentů FTK UP Olomouc zaznamenané prostřednictvím mentálního mapování. E-Pedagogium, 16(1), 89-101. | DOI: 10.5507/epd.2016.008 
  7. Jirásek, I., Plevová, I., Jirásková, M., Dvořáčková, A.. (2016). Experiential and outdoor education: the participant experience shared through mind maps. WoS – SCIE Studies in Continuing Education.   38 (3), 334-354. RIV/61989592:15510/16:33159218. 
  8. Jirásek, I., Jirásková, M. (2014). Winter Wandering on Snow Shoes as a Non- Religious Pilgrimage. IDO MOVEMENT FOR CULTURE. Journal of Martial Arts Anthropology. 14 (2), 47 – 51. DOI:10.14589/ido.14.2.7- 
  9. Jirásková, M., Tomanová, J. (2014) Sociální a zdravotní politika. Univerzita Palackého v Olomouci, ISBN 978-80-244-3929-7. 
  10. Jirásek, I., Roberson, D. N., Jr., Jirásková, M. (2014). Rodinné táboření: případová studie potenciálu osobnostního rozvoje. Sociální pedagogika, (1), 51 – 63. 
  11. Jirásek, I., Jirásková, M. (2013). Využití spirituálních metod ve vzdělávání: případ systemických konstelací. Paidagogos, (2).,152 – 167. 
  12. Jirásek, I., Jirásková, M. (2011). Dobrovolník a dobrodinec: paralely sociálního pracovníka a poutníka. Sociální práce / Sociálna práca, (4), 36 – 42. 

  

Sborníky 

  1. Jirásková, M., Petrová, A. Budoucí učitelé a jejich smysl v životě. (2018). Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí Sapere Aude 2018. Učitel, žák, psycholog. Hradec Králové: MAGNANIMITAS. ISBN 978-80-87952-25-2. 
  2. Jirásková, M. Smysl v životě u budoucích pedagogů. (2017). Sborník z mezinárodní vědecké konference studentů doktorských studijních programů „Odumírání lidskosti? Výchovné výzvy v současné škole“. 

Fakulty a součásti

Zavřít