Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Otevřít navigaci
PhDr. Mgr. Bc. Barbora Plisková, Ph.D.

PhDr. Mgr. Bc. Barbora Plisková, Ph.D.

Ústav školní pedagogiky
E-mail: bpliskova@utb.cz TEL: +420 576 037 422 Kancelář:
U18/432
Youtube:
https://www.researchgate.net/profile/Barbora-Pliskova-3

S interdisciplinárním vzděláním a zkušenostmi z pedagogiky, ošetřovatelství, psychosociálních studií a teologie, které získala na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně a Univerzitě Karlově v Praze se zaměřuje na rozvoj kompetencí studentů učitelství pro mateřské a základní školy, zejména v oblasti zdravotnické gramotnosti, bezpečnosti, prevence a první pomoci.
Výzkumně se zaměřuje na specifické skupiny dětí ve školách, jejichž životní zkušenosti a trajektorie vyžadují pochopení, pomoc a podporu učitelů a širší komunity, ať už jde o děti dlouhodobě nemocné nebo děti se specifickými životními podmínkami.


Výuka

Konzultační hodiny

Čtvrtek 8:00-10:00 (konzultace musí být vždy dohodnuta a je možné se domluvit i na jiných termínech)

Životopis

Vzdělání

  • 2018 – 2022 Fakulta humanitních studií, Ústav školní pedagogiky, Univerzita T. Bati ve Zlíně. Doktorský studijní program v oboru: Pedagogika.
  • 2019 Fakulta humanitních studií, Ústav školní pedagogiky, Univerzita T. Bati ve Zlíně. Rigorózní řízení. Obor: Předškolní pedagogika.
  • 2013 – 2016 Fakulta humanitních studií, Ústav zdravotnických věd, Univerzita T. Bati ve Zlíně. Obor: Všeobecná sestra.
  • 1998 – 2003 Husitská teologická fakulta Univerzity Karlovy v Praze. Obor: Husitská teologie – psychosociální studia.

 

Průběh zaměstnání

  • 2016 – 2021 Univerzita Tomáše Bati, Fakulta humanitních studií, Ústav zdravotnických věd; pozice: Akademický pracovník, asistentka
  • 2021-dosud Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, Ústav školní pedagogiky; pozice: Akademický pracovník, odborná asistentka

Další publikace

  • Plisková, B. (2024). Distanční vzdělávání v náhradní rodině během pandemie COVID-19: Zkušenosti, výzvy a spolupráce s učiteli z perspektivy poručníků. Pedagogická orientace34(1-2), 186-207.
  • Plisková, B. (2022). Recyklované rodičovství aneb rodičovství prarodičů vychovávajících druhou generaci potomků. e-Pedagogium22(3).
  • Plisková, B. (2022). Teachers’ work design at hospital kindergarten. Lifelong Learning: XXI Century, 1(37), 105-117.
  • Plisková, B. (2021). The teacher’s wellbeing in teacher-student interactions. Lifelong Learning: XXI Century, 1, 103-115.
  • Plisková, B., & Snopek, P. (2018). Rozvoj klíčových kompetencí studentů ve zdravotnické problematice. UTB ve Zlíně.
  • Snopek, P., Plisková, B., Filová, A., & Koutecký, V. (2018). Jak učitelé pracují s chronicky nemocnými žáky mladšího školního věku. UTB ve Zlíně
  • Plisková, B., Snopek, P., Filová, A., & Koutecký, V. (2018). Impacts on education in children with celiac disease. New trends and issues proceedings on humanities and social sciences, 4(8), 136.
  • Plisková, B., & Snopek, P. (2017). Primary school teachers’ awareness of chronic diseases of children. Acta Educationis Generalis, 7(3).

Projekty

  • 2025: Multidisciplinární spolupráce odborníků Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně v dětské paliativní péči
  • 2025: Podpora v rámci programu „Creativity, Intelligence & Talent pro Zlínský kraj“, zaměřeného na podporu studentů doktorských a postdoktorských pozic na Fakultě humanitních studií UTB ve Zlíně.
  • 2024: Podpora v rámci programu „Creativity, Intelligence & Talent pro Zlínský kraj“, zaměřeného na podporu studentů doktorských a postdoktorských pozic na Fakultě humanitních studií UTB ve Zlíně.

Fakulty a součásti

Zavřít