Mgr. Magdalena Hanková, Ph.D.
Centrum výzkumu FHSMagdalena Hanková vystudovala sociální pedagogiku (Mgr.) a pedagogiku (Ph.D.) na FHS UTB ve Zlíně. Za svou diplomovou a disertační práci získala Cenu rektora UTB. Nyní pracuje jako akademický pracovník – odborný asistent a tajemník na Centru výzkumu FHS. Její odborné zaměření se soustředí na aktuální otázky související s kvalitou života osob se zdravotním postižením – sociální aspekty inkluzivního vzdělávání, partnerské a rodinné vztahy osob se zdravotním postižením a evaluaci kvality vybraných sociálních služeb. Zaměřuje se rovněž na dopady pandemie COVID-19 na vybrané aspekty života ohrožených skupin obyvatelstva.
V souladu s jejím odborným zaměřením má následující projektové zkušenosti:
- 01/2024 – 12/2024: VEGA (1/0777/22): Individuálne a kolektívne zmocnenie obyvateľstva marginalizovaných sídiel v oblasti terénnej a komunitnej sociálnej práce – pozice zahraničního konzultanta
- 01/2023 – 05/2023: Projekt ADAPT UTB: Adaptabilní, Digitální, Agilní, Progresivní, Transformace UTB ve Zlíně – NPO_UTB_MSMT_16585/2022 – tvůrce studijních materiálů
- 02/2021 – 03/2022: Projekt „Podpora a rozvoj služeb sociální rehabilitace ve Zlínském kraji“, reg. č. CZ.03.2.60/0.0/0.0/15_005/0011745 spolufinancovaného z Operačního programu Zaměstnanost (OPZ) – pozice projektového specialisty (nastavení metodiky, metodické vedení procesu podpory a hodnocení efektivity sociální služby, zpracování souhrnných a závěrečných evaluačních zpráv)
- 06/2021 – 12/2021: Projekt „Sexualita bez bariér“, reg. č. DOT/81/03/000686/2021 – lektor, tvůrce článků, realizátor přednášek na téma „Sexuální násilí a lidé s tělesným postižením: Co o něm (ne)víme?“
- 11/2020 – 04/2021: Projekt “Institucionální kvalita a rozvoj strategie vědy na UTB ve Zlíně, reg. č. CZ.02.2.69/0.0/0.0/18_054/0014623” – popularizace – tvůrce/realizátor populárně naučných přednášek na téma inkluzivního vzdělávání
- 10/2020 – 12/2021: Projekt FSR-ST-2020/006 “Příprava a fungování Centra podpory vzdělávání – vědecký pracovník
- 07/2017 – 06/2020: Projekt OP VVV Strategický projekt UTB ve Zlíně, reg. č. CZ.02.2.69./0.0/16_015/0002204 – tvůrce produktů poradenské a asistenční podpory, klíčová aktivita č. 6 „Adaptace studijního prostředí a tvorba motivačních programů a opatření ke snižování studijní neúspěšnosti na UTB ve Zlíně“
- 07/2016 – 06/2020: Projekt „Podpora a rozvoj vybraných sociálních služeb ve Zlínském kraji“, reg. č.: CZ.03.2.60/0.0/0.0/15_005/0002776 z Operačního programu Zaměstnanost (OPZ) – evaluátor sociální služby osobní asistence (sběr kvalitativních dat v terénu, zpracování a analýza dat dle nastaveného postupu)
Její dosavadní pedagogická činnost je vázaná zejména na výuku předmětů v oblasti speciální pedagogiky a psychologie zdravotního postižení a metodologicky orientované předměty. Je garantkou předmětů Metody a techniky sociálního výzkumu 1. a 2., Speciální pedagogika v pomáhajících profesích, Výzkum v porodní asistenci 1. a 2. a Výzkum v ošetřovatelství na FHS UTB ve Zlíně.
Věnuje se také popularizačním aktivitám. Je členkou databáze hodnotitelů interních grantových schémat, recenzentkou v časopisech indexovaných ve Scopus / Web of Science a věnuje se také posuzování odborných knih.
Výuka
Konzultační hodiny
Dle předchozí e-mailové domluvyŽivotopis
Vzdělání
- 2014 - 2018: Doktorský studijní program Pedagogika, obor Pedagogika (Ph.D.), Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
- 2012 - 2014: Studijní program Pedagogika, obor Sociální pedagogika (Mgr.), Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
- 2009 - 2012: Studijní program Specializace v pedagogice, obor Sociální pedagogika (Bc.), Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Stáže a studijní pobyty
2024: Studijně-konzultační pobyt, Praha, Česká republika
2024: Katedra sociálnej práce a sociálnych vied, Univerzita Konstantina Filosofa v Nitre (výzkumná stáž)
2023: Katedra sociálnej práce a sociálnych vied, Univerzita Konstantina Filosofa v Nitre (Erasmus+, pedagogická mobilita)
2023: Universität Wien, Centre for Teacher Education research group, Vídeň, Rakousko (výzkumná stáž)
2022: Katedra pedagogiky a andragogiky Univerzity Mateja Bela v Banské Bystrici (Erasmus +, pedagogická mobilita)
2021: Freya, z.s., Praha, Česká republika
2021: Universitat de les Illes Balears, GREID research group, Palma de Mallorca, Španělsko (výzkumná stáž)
Průběh zaměstnání
- 2018 - dosud: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, Centrum výzkumu FHS, akademický pracovník (úvazek 1,0) a tajemník centra (od r. 2020)
- 2017 - 2020: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Rektorát, tvůrce produktů poradenské a asistenční podpory (Projekt OP VVV Strategický projekt UTB ve Zlíně, reg. č. CZ.02.2.69./0.0/16_015/0002204; úvazek 0,2)
Členství v organizacích
Od 2019: Česká asociace pedagogického výzkumu
Členství v orgánech
Od 2023: Členka Etické komise výzkumu (EKV) UTB v oblasti humanitních, společenských a zdravotnických oborů
Tvůrčí činnost
Publikace
Výstupy z projektů
Další publikace
Monografie (kategorie C)
Hanková, M. (50%), & Vávrová, S. (2017). Sociální potřeby středoškoláků s vrozeným tělesným postižením: opomíjený aspekt edukační praxe. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Dostupné z: http://digilib.k.utb.cz/handle/10563/41580
Hanková, M. (50%), & Vávrová, S. (2016). Partnerské vztahy očima mladých dospělých s vrozeným tělesným postižením. Praha: Grada.
Kapitola v monografii (kategorie B)
Hanková, M. (45%), Kalenda, S., & Beadle-Brown, J. (2021). Personal assistance as a support of quality of life of people with disabilities. In: Šiška, J. & Beadle-Brown, J. et al. The development, conceptualisation and implementation of quality in disability support services. Praha: Karolinum Press.
Články v recenzovaných časopisech v databázi Scopus či Web of Science (kategorie Jimp, Jsc)
Hanková, M. (50%), & Sampey, D. P. (2024). “Mom’s a bit different”: The challenges of first-time mothers with cerebral palsy in caring for their children from birth until age three. Women’s Studies International Forum, 106(2024), 102968.
Vaculíková, J., & Hanková, M. (50%). (2023). Loneliness and mental health in response to early and late COVID-19 outbreak: A cross-sectional study of Czech adults aged 50 and over. Gerontology and Geriatric Medicine, 9, 1-10.
Hanková, M. (100%). (2022). Teacher’s Pedagogical Approach in the Class: The Voices of Students with Physical Disabilities. Sodobna Pedagogika – Journal of Contemporary Educational Studies, 73(139), 116-132.
Hanková, M. (50%), & Kalenda, S. (2022). Social inclusion into mainstream classes: Voices of high school students with congenital physical disabilities. Issues in Educational Research, 32(3), 960-981.
Vaculíková, J., & Hanková, M. (50%). (2021). Risk factors affecting mental health during the early stages of the COVID-19 pandemic in high-risk 50+ population in the Czech Republic. Journal of Gerontological Social Work, 1–26. Advance online publication.
Hanková, M. (50%), & Vávrová, S. (2016). Partner Relationships and Family Life through the Prism of Young Adults with Physical Disabilities. Czech and Slovak Social Work, 1(16), 4-15.
Metodická příručka
Vojtěšková, G., Junaštíková, J., Hanková, M. & Kasáčková, J. (2020). Průvodce pro studenty se specifickými potřebami na UTB aneb Na co mám nárok při studiu. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Dostupné z: https://akademickaporadna.utb.cz/centrum/dokumenty/
Hanková, M. & Kasáčková, J. (2018). Metodická příručka pro studenty UTB aneb Máme spolužáka se specifickými potřebami. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.