PhDr. Hana Včelařová, Ph.D.
Ústav pedagogických vědPhDr. Včelařová , Ph.D. v současné době vyučuje předměty Vývojová psychologie, Sociální patologie, Základy psychologie, Sociální psychologie , Psychologická propedeutika, Seminář bakalářských prací
Během období květen 2022-srpen 2023 spolupracovala jako psycholog na projektu Podpora nadaných a mimořádně nadaných žáků – Implementace Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje II
Reg. č. projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0018903
Spolupráce na projektu ADAPT UTB: Transformace UTB ve Zlíně, reg. č. NPO_UTB_MSMT_16585/2022
V roce 2017 se podílela na projektu GAČR “Analýza samoregulačních mechanismů sociálně vyloučených žáků”. Hlavním vedoucím projektu je Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.
V průběhu let 2015-2016 byla řešitelkou projektu IGA / FHS / 2015/007 – Nadváha a obezita mladších žáků v kontextu výkonu a psychosociálních charakteristik: možnosti využití znalostí v práci sociálního pedagoga. Spoluzakladatelkami projektu byly Bc. Martina Hrbáčková (2015) a Bc. Hana Frydrychová (2016).
Výuka
Konzultační hodiny
Pondělí 15:00-16:00 Úterý 8:00-9:00Životopis
Vzdělání
2021 - ukončené doktorandské studium na Filozofické fakultě UP v Olomouci, obor Pedagogická psychologie
2003 státní rigorózní zkouška, Filozofická fakulta UP Olomouc, obor
Psychologie
1991 - 1996 PF UK, Praha (Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, Praha, obor Psychologie)
1987 - 1989 Střední pedagogická škola, Praha, Česká republika
1978 - 1981 Gymnázium Zlín, Česká republika
Stáže a studijní pobyty
20.11.2017-1.12.2017 - Filozofická fakulta, Univerzita St. Cyrila a Metoděje, Skopje, Makedonie. Přednášky a konzultace k tématům „Systém školských poradenských zařízení v České republice: praxe dětských psychologů v těchto zařízeních“, „Nadměrná, normální a subnormální tělesná hmotnost u českých primárních a předškolních dětí v kontextu představení a psychosociální charakteristiky “
12.3.2012 -17.3.2012 - University of Central Lancashire, Velká Británie: Psychosociální aspekty práce s obézními dětmi na základních školách v České republice “
6.-10.9.2010 - Aarhus v Dánsku, Via University College, katedra
Sociální práce, účast na studentské konferenci „Sociální péče a zdraví
Služby v České republice “(7. září 2010)
15.11.2009 -18.11.2009 - týdenní pobyt v Domově pro seniory v holandském Tilbergu, další pobyt 8.12.2008 – 12.12.2008 v Hospici Svaté Alžběty, Ľubica – Kežmarok, Slovenská republika
1.6.2003 – 6.6.2003 – Atlanta Fetal Alcohol Centre, Marcus Institute, USA: „Výcvik v programu zaměřeném na neurovývojovou diagnostiku dětí raného věku“
Průběh zaměstnání
1981 - 1987 vychovatelka a učitelka, Základní škola, Praha, Česká republika
1987 - 1993 mateřská dovolená
1995 - 1997 dětská psycholožka, Pedagogicko-psychologická poradna, Praha 1
1997 - 1999 dětská psycholožka, Pedagogicko-psychologická poradna, Praha 4
1999 vězeňská psycholožka, VS ČR, Praha-Pankrác
1999 - 2001 dětská psycholožka, DC Zlín
2001 Katedra školství, mládeže a tělovýchovy, Krajský úřad Zlín
2002 - 2008 SPC, dětská psycholožka, Zlín
2009 - 2014 školní psycholog, Základní škola TGM, Otrokovice
2008 - odborná asistentka, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, Ústav pedagogických věd
Členství v organizacích
Tvůrčí činnost
Publikace
Výstupy z projektů
Další publikace
Včelařová, H., Cakirpaloglu, P., Dostál, D., Hladík, J. (2022). Academic Achievement, School Absence and Self-Concept in Czech Prepubescent Children with Overweight and Obesity. Psychologie a její kontexty, 13(1), 75-93.
Včelařová, H., Cakirpaloglu, P. (2019). Zvládání předpojetí a jiných náročných situací u dětí a dospívajících s normální tělesnou hmotností a s nadváhou a obezitou. Psychologie a její kontexty, 9 (1), 3-14. DOI: 10.15452/PsyX.2019.10.0010
Včelařová, H., Hrbáčková, K., Hladík, J. (2019). Interakce mezi úrovněmi autoregulace a procesy sociálního vyloučení u dětí a dospívajících. In: „Tělo a mysl“. Sborník z konference PhD Existence 2019. Olomouc: Filozofická fakulta UP Olomouc, s.97-110. ISBN 978-80-244-5544-o (online:PDF). Článek vznikl v rámci řešení projektu GAČR 17_048165: Dynamika autoregulace u sociálně vyloučených žáků, hlavní řešitelka projektu Mgr. K.Hrbáčková, PhD.
Včelařová, H. a P. Cakirpaloglu (2018). Sociální chování a výkony předškolních dětí s nadváhou pohledem rodičů a učitelek MŠ. Psychologie a její kontexty, 9 (1), 3-14.
Včelařová, H. a H. Frydrychová (2017). Akademická úspěšnost u dětí a dospívajících s nadváhou a obezitou. E-psychologie, 4 (11). Podpořeno z grantu IGA/FHS/2015/007.
Včelařová, H., Chráska, M., Martincová, J., Andrysová, P. (2014). Psychosociální aspekty nadváhy a obezity dětí raného a předškolního věku v kontextu vybraných sociodemografických ukazatelů v Čr a v některých dalších zemích. Sociální pedagogika, 2(2):9-21.
Včelařová, Hana a Marcela Bendová (2013). Nadváha a obezita dětí a dsopívajících ve Velké Británii- současný stav a přístupy, vycházející z psychosociálních aspektů problému. E-psychologie, 2.
Včelařová, H. a M. Bendová (2012). Zkušenosti s případy dětské obezity, které byly označeny jako důsledek zanedbávání péče o dítě. Psychologie pro praxi, (1-2):103-109. ISSN 1803-8670.