Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Otevřít navigaci

2024

Podpora pregraduální přípravy budoucích učitelů a učitelek

Podpora pregraduální přípravy budoucích učitelů a učitelek

Název žadatele UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ
Název projektu INOVACE KONCEPČNÍHO RÁMCE PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVY STUDUJÍCÍCH UČITELSTVÍ NA UTB VE ZLÍNĚ
Doba trvání projektu 5/2024 – 8/2027
Doba trvání projektu v měsících 40

Projekt Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně předkládaný v souladu s výzvou OP JAK č. 02_23_19 reaguje na reformu pregraduální přípravy v České republice tak, aby budoucí učitelé byli připraveni na vzdělávání dětí a žáků dle principů Strategie 2030+. Hlavním cílem projektu je proto inovace koncepčního rámce pregraduální přípravy budoucích učitelů a učitelek mateřských, základních a středních škol s důrazem na permanentní reflexi jejich vlastní práce. Naplnění hlavního cíle bude podpořeno: 1. rozvojem kompetencí provázejících učitelů pro zvýšení kvality vedení pedagogických praxí, 2. rozvojem odborných kompetencí akademických pracovníků pro vzdělávání budoucích učitelů a učitelek, 3. rozvojem kompetencí budoucích učitelů a učitelek v souladu s cíli Strategie 2030+, 4. vytvořením funkční sítě spolupracujících škol s UTB ve Zlíně i funkční sítě pracovišť, která se podílejí na pregraduálním vzdělávání na celé UTB ve Zlíně.

MVF /22320038 Projekt Mezinárodního visegrádského fondu  

V rámci realizace výzkumu projektu k podpoře podnikavosti žáků na základních školách byly v květnu a červnu 2024 realizovány osobní návštěvy v Základní škole Židlochovice, která je zapojena do projektu  Projekt KaPoDaV – Podpora kariérového poradenství, podnikavosti pro udržitelný rozvoj a dalšího vzdělávání v Jihomoravském kraji (https://www.zszidlochovice.cz/administrativa/projekty-skoly/) a jednoznačně je příkladem dobré praxe k rozvoji kompetence k podnikavosti. V přívětivém prostředí školy byl realizován rozhovor s učiteli, kteří koncepčně podporují komponenty kompetence k podnikavosti a velmi sdílně popisovali zkušenosti s projekty, které realizují se svými žáky. Podobně inspirativní bylo setkání v ZŠ a MŠ Podomí (https://www.zspodomi.cz/zakladni-skola/podnikava-skola/), která získala certifikát Podnikavá škola a své žáky vede především k týmové práci podporující rozvoj školy, budování podnětného prostředí nebo projekty k rozvoji prezentačních dovedností žáků.
Další fází výzkumu bude získávání dat z dotazníků od žáků, dále zapojení škol s aktivním přístupem k podnikavosti či zájmem o tuto oblast. Cílem tohoto projektu je získat co nejširší skupinu základních škol, které budou cíleně rozvíjet, sdílet a vytvářet prostředí podporující podnikavost žáků.

 

Fakulty a součásti

Zavřít