Výuka, akce a aktivity ústavu
Ve dnech 3. a 5. 12. opět navštívili fakultu humanitních studií děti z mateřských škol. Studenti oborů Učitelství pro mateřské školy a studenti Učitelství pro 1. stupeň základní školy spolu s dr. Libuší Jelénkovou připravili pro děti celkem čtyři interaktivní výchovné koncerty. Malí posluchači byli vtaženi do tajů písniček s předvánoční tematikou, zapojili se při různých hudebních hrách a spolu se studenty zpívali a muzicírovali. Na chodbách školy děti potkaly i sv. Mikuláše s andělem a čertem a dostaly sladkou odměnu.
Projektový den v rámci předmětu Integrovaná výuka anglického jazyka (CLIL)
Anglický projektový den “Vánoční tradice ve světě: CLIL Cesta k multikulturnímu porozumění” představoval skvělou příležitost pro děti ZŠ k obohacení jejich znalostí o světových kulturách a zároveň k rozvoji jazykových dovedností prostřednictvím aktivního učení. Tato akce posílila nejen jejich vědomosti o Vánocích, ale také podnítila zájem o další kultury a tradice. Aktivity byly studentkami pedagogických oborů navrženy tak, aby poskytly žákům jedinečnou příležitost prozkoumat a porovnat vánoční tradice a zvyky napříč různými kulturami, to vše s respektováním klíčového konceptu CLILu 4C’s.
Mikuláš v mateřských školách
Již tradičně studenti Ústavu školní pedagogiky navštěvují mateřské školy ve dnech sv. Mikuláše. Letos tomu nebylo jinak a jejich kroky zamířily do Univerzitní mateřské školy Qočna a do Mateřské školy Dětská ve Zlíně. Studenti potěšili děti z mateřských škol milou návštěvou a veselou nadílkou. Tato pravidelná dobrovolná akce studentů podporuje a upevňuje spolupráci fakulty s praxí.
Projektové dny na ZŠ Mikuláše Alše
Ve dnech 11. a 18. listopadu 2024 proběhly na ZŠ Mikuláše Alše projektové dny na téma Ochrana člověka za běžných a mimořádných událostí. Témata jednotlivých stanovišť byla zaměřena kupříkladu na první pomoc, volání na integrovaný záchranný systém a úrazy v přírodě. Žáci řešili i emoce či duševní zdraví. Rádi bychom poděkovali paní ředitelce školy Aleně Grajciarové a všem paním učitelkám za jejich spolupráci a podporu. Projektové dny jsou nejen obohacením výuky na základní škole, ale také skvělou příležitostí pro naše studující, kteří zde získávají cenné zkušenosti z praxe.
Ještě jednou děkujeme ZŠ Mikuláše Alše za spolupráci a těšíme se na další společné projekty!
Ještě jednou děkujeme ZŠ Mikuláše Alše za spolupráci a těšíme se na další společné projekty!
Optimální rozvoj jazyka a řeči u dětí předškolního věku jako nástroj prevence logopedických obtíží
V předmětu Základy logopedie pracovali studenti 2. ročníku Učitelství pro mateřské školy na projektu, který si kladl cíl podpořit rozvoj jazyka a řeči u dětí v mateřské škole. Studenti rozdělení do skupin plánovali a vytvářeli oblasti rozvoje pro jazykové roviny, řeč a komunikaci. Ve finální podobě projektu studenti budou schopni teoreticky popsat tyto oblasti, rozlišit je, a také zaznamenat důležité mezníky ve vývoji jazyka a řeči u dětí. V aplikační části projektu je cílem převést teoretické znalosti do praktické roviny a vytvořit aktivitu nebo hračku, která efektivně podpoří oblast jazyka a řeči u dětí a zároveň bude působit preventivně v oblasti narušené komunikační schopnosti.
Na Ústavu školní pedagogiky připravujeme vzdělávací akce pro děti základních a mateřských škol.
Výuka dramatické výchovy
V předmětu Dramatická výchova pro učitele, studentky 2. r. Učitelství pro základní školy pracovaly ve skupinách na aplikaci. Cílem předmětu byla aplikace verbálně-zvukových metod, kdy studentky zpracovávaly televizní pořady s dialogy, akcí či soutěží. Cílem předmětu je nejen osobnostně-sociální rozvoj dovedností budoucích učitelů, ale také práce s průpravnými hrami, metodami a technikami dramatické výchovy uplatnitelnými se žáky na 1. stupni základní školy.
Projektové dny
Studenti na Ústavu školní pedagogiky se zúčastnili i projektových dnů, kde probíhá prezentace a diskuse o vytvářených projektech.