Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Otevřít navigaci
Zpět
Hodnocení studia

Zpráva o výsledcích hodnocení kvality výuky na Fakultě humanitních studií UTB ve Zlíně za LS 2022/2023

Hodnocení kvality výuky v letním semestru akademického roku 2022/2023 probíhalo od 15. 5. 2023 do 18. 6. 2023. Studenti byli infomováni o hodnocení kvality výuky e-mailem a na sociálních sítích Facebook a Instagram FHS. Ankety se prostřednictvím IS/STAG zúčastnilo 526 studentů prezenční i kombinované formy z celkového počtu 1 653 studentů FHS, což přestavuje 32 %. Počet studentů udává studenty v daném akademickém roce, kteří nemají přerušené studium a kteří mohli hodnotit alespoň jeden z předmětů ankety, tj. předmět zapsaný v daném semestru. Vedle bodového hodnocení studenti FHS uvedli 518 anonymních a 77 podepsaných připomínek k předmětů. Oproti letnímu semestru 2021/2022 se počet anonymních i podepsaných připomínek, spolu s procentem hodnotících studentů snížil (567 anonymních a 65 podepsaných připomínek v LS 2021/2022, 34 % hodnotících studentů). Toto snížení však nepovažujeme za razantní a věříme, že se počet studentů, kteří se zapojují do hodnocení kvality výuky, bude zvyšovat.

Hlavní výsledky:

Studenti se vyjadřovali ke čtyřem otázkám na škále 1 – 5 bodů. Průměrné ohodnocení všech položek respondenty FHS odpovídalo 4,2 bodům. Tento výsledek interpretujeme jako výborný a je srovnatelný s výsledky hodnocení kvality výuky na jiných fakultách UTB ve Zlíně. Níže předkládáme tabulku, která prezentuje průměrné hodnocení jednotlivých položek (otázek) dotazníku hodnocení kvality výuky.

Položka Průměrné hodnocení
Jak celkově hodnotíte vyučujícího? 4,4
Jak celkově hodnotíte přednášky? 4,2
Jak celkově hodnotíte semináře? 4,3
Jak celkově hodnotíte cvičení? 4,3

 

Z hlediska posouzení kvality výuky jsou pro nás velmi důležité komentáře studentů. V komentářích pod jednotlivými předměty studenti hodnotili zejména obsahovou stránku předmětů a jejich přínos pro další studium a následné uplatnění v praxi. Velmi pozitivně hodnotili respondenti vyučující (4,4 bodů). Kladné hodnocení vyučujících se odrazilo i ve velkém počtu pozitivních slovních komentářů studentů napříč ústavy a centry FHS. Studenti oceňovali zejména odbornost pedagogů, jejich profesionální přístup ve výuce, připravenost na výuku, ale také ochotu pomáhat, či jejich lidskost.
Vedle pochvalných hodnocení a komentářů se objevovaly i připomínky studentů a doporučení týkající se výuky a její organizace v prezenční i v kombinované formě, ukončení předmětu, komunikace studentů s vyučujícími, ale také prostředí fakulty, učeben a jejich funkčnosti. Všem připomínkám, ať již pozitivním, či negativním, je věnována důkladná pozornost ze strany ústavů i vedení fakulty, s cílem průběžně eliminovat oprávněné nedostatky a zachovat či zlepšit úroveň pedagogického a studijního prostředí.

Další postup:

S připomínkami k předmětům a vyučujícím se seznámili garanti studijních programů, ředitelé ústavů/Centra jazykového vzdělávání (CJV), i vyučující. Ředitelé a garanti diskutovali negativní komentáře s příslušnými vyučujícími, u relevantních připomínek společně hledali cesty k nápravě. Na ústavech/CJV budou nadále probíhat hospitace. Ředitelé ústavů/CJV, garanti studijních programů, garanti předmětů i vyučující odpovídali na anonymní i neanonymní komentáře. Hodnocení kvality výuky bylo diskutováno na poradách ústavů/CJV. S výsledky hodnocení byli seznámeni členové kolegia děkana, výsledky a závěry z hodnocení kvality výuky budou na zářijovém zasedání představeny členům Akademického senátu a následně s nimi budou seznámeni také členové Rady studijních programů FHS.
K hodnocení kvality výuky za LS 2022/2023 uskuteční FHS do konce října 2023 setkání se studenty, kde budou mít studenti možnost diskutovat o studijních záležitostech, výsledcích hodnocení a o přijatých opatřeních. Konkrétní studijní záležitosti a problémy mohou studenti v průběhu semestru projednávat s vyučujícími i v rámci jejich konzultačních hodin a obracet se rovněž na zástupce studentů v Akademickém senátu FHS.
Všem připomínkám a podnětům k výuce, k semestru či k technickému zázemí výuky a prostředí FHS byla a je věnována pozornost. U relevantních a odůvodněných připomínek fakulta i jednotlivé ústavy již podnikly či průběžně podnikají konkrétní kroky ke změně, úpravě, nápravě.
Děkujeme všem studentům, kteří se hodnocení kvality výuky v letním semestru 2022/2023 zúčastnili. Hodnocení, názory, ale i připomínky každého studenta jsou důležitou zpětnou vazbou pro všechny vyučující i pro vedení fakulty a napomáhají k dalšímu zdokonalování výukového procesu.

Mgr. Jana Martincová, Ph.D., MBA
Proděkanka pro studium FHS

 

Fakulty a součásti

Zavřít