Studijní program Anglický jazyk pro manažerskou praxi (prezenční forma)
Studijní program |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
Forma studia |
Prezenční |
Délka studia, dosažený titul |
3 roky; Bc. |
Počet uchazečů v minulém akademickém roce |
331 |
Počet přijímaných v minulém akademickém roce |
166 |
Požadavky a předměty přijímací zkoušky |
Uchazeči jsou přijímáni na základě výsledků v Národních srovnávacích zkouškách organizovaných společností Scio: odborný test z angličtiny, lze nahradit certifikátem na úrovni minimálně C1 (ne starším 5 let). |
Přijímací řízení:
Obsah studijního oboru:
Studenti si v uvedeném oboru osvojí znalosti z oboru anglistiky a amerikanistiky a z odborných předmětů zaměřených na manažerskou praxi. Filologická část oboru zahrnuje studium jazyka pro komunikaci, lingvistická a kulturní studia, část odborná pak profesní předměty, jako jsou překladatelství, komunikační praxe v českém jazyce, základy práva, základy financí, podniková ekonomika, management, marketing, sociologie a politologie. Obě součásti jsou rovnoměrně zastoupeny, a vytvářejí tak ideální výstupní profil studenta, který bude velmi dobře vybaven jazykově a zároveň ovládat manažerské obory. Odborně zaměřené předměty si mimo jiné kladou za cíl vybavit posluchače praktickými znalostmi pro práci v Evropské unii. Nedílnou součástí studijního programu je rovněž získávání dovedností v práci s výpočetní a informační technikou. Nabídka volitelných předmětů ve 3. ročníku je koncipována tak, aby umožnila zajímavě a prakticky doplnit znalosti získané v povinných předmětech v nižších ročnících.
Profil a uplatnění absolventa:
Absolventi studijního oboru Anglický jazyk pro manažerskou praxi získají znalosti, které jim umožní zastávat místo asistenta, manažera či referenta v soukromých i státních podnicích se zahraniční účastí, v peněžních ústavech, v zahraničním obchodě i ve firmách napojených na instituce komunikující v angličtině. Mohou se rovněž uplatnit v nižších řídicích funkcích, stejně jako překladatelé odborných, především ekonomických textů. Spojení znalostí jazyka a ekonomiky umožní absolventům vést jednání se zahraničními partnery, prezentovat firmu, výrobek nebo služby, vypracovávat obchodní dokumenty v angličtině (věcně, stylisticky, gramaticky a formálně správné).