FSR
Centrum podpory vzdělávání
- Název projektu: Příprava a fungování Centra podpory vzdělávání
- Registrační číslo: FSR-ST-2020/006
- Řešitel: Mgr. Libor Marek, Ph.D., Fakulta humanitních studií UTB ve Zlíně
- Doba řešení projektu: 1. 10. 2020 – 31. 12. 2022
Centrum podpory vzdělávání (dále jen „centrum“) vzniklo na základě usnesení Akademického senátu Fakulty humanitních studií (dále jen „FHS“) č. 166/03 ze dne 29. 6. 2020. Hlavním posláním centra je přispět k posílení role fakulty a univerzity v oblasti vzdělávání ve Zlínském kraji, jakož i vytvořit vazby na regionální instituce působící v oblasti vzdělávání. CPV se zaměřuje na spolupráci se středními, základními a mateřskými školami, stejně tak zdravotnickými zařízeními. Úkolem centra je rovněž příprava a realizace strategických a rozvojových projektů v oblasti vzdělávání.
Stěžejní činnosti:
- vzdělávání pedagogických pracovníků, odborníků v oblasti pomáhajících profesí a zdravotnických pracovníků
- rozvoj dětí, žáků a studentů
- podpora nadaných a mimořádně nadaných žáků
- základní a aplikovaný výzkum v oblasti vzdělávání
- spolupráce se subjekty na regionální úrovni – školy, instituce volného času, neziskové organizace, Česká školní inspekce Zlín, Národní pedagogický institut České republiky (NPI), Zlínský kraj – školský odbor, zaměstnavatelé atd.
- zapojení do regionálních činností v oblasti vzdělávání na bázi MAP (místní akční plán rozvoje vzdělávání) a MAS (místní akční skupiny)
- síťování – zapojování do partnerských sítí
- soustředění regionálních odborných aktivit (souvisejících s rozvojem vzdělávání a zaváděných do regionálních úrovní z národní úrovně) na FHS jako odborném garantovi
- příprava a realizace strategických projektů
FSR FORD
Kolektivní (ne)důvěra žáků ke škole: analýza regionálních nerovností českých škol
- Registrační číslo: FSR-S/2020/FHS/003
- Řešitel: Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.
- Doba řešení projektu: 01.07.2020 – 31.12.2021
- Anotace: Projekt přispěje k porozumění kolektivní (ne)důvěry v systému základního vzdělávání a pomůže objasnit významný zdroj diferenciace sdíleného systému důvěry v českých školách. Jejím záměrem je vyplnit mezeru v poznání toho, jak se vnější diferenciace škol promítá do kolektivní důvěry žáků ke škole. Řešení projektu přispěje nejen k pochopení těchto podmínek v kolektivu třídy, ale pomůže objasnit fungování sdíleného přesvědčení důvěry, které je aplikovatelné v praxi konkrétní školy nebo třídy.