Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Otevřít navigaci

2020

EUROPEAN COMMISSION ERASMUS+

Rozvoj nových andragogických diagnostických přístupů a intervencí fenoménu docility dospělých

Development of new andragogical diagnostic approaches and inverventions of the adult docility phenomenon

  • Acronym: DANUBE
  • Číslo projektu: 2020-1-SK01-KA204-078313
  • Typ: European Commission – Erasmus+ Program EÚ pre vzdelávanie, odbornú prípravu, mládež a šport
    • KA2 Cooperation for innovation and the exchange of good practices
    • KA204 Strategic Partnerships for adult education
  • Doba realizace: 9/2020 – 12/2022
  • Hlavní koordinátor: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
  • Partneři:
    • Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Česká republika
    • University of Vaasa, Finsko
    • Univerzitet U Novom Sadu, Srbsko
    • Pedagogical University of Cracow, Polsko
  • Celková výše dotace: 177 505 EUR

Projekt se zaměřuje na rozvoj nástrojů pro diagnostiku vzdělávání dospělých, konkrétně na diagnostiku docility dospělých a jeho vybraných složek. Docilita představuje schopnost aktivně se učit získávat nové znalosti a dovednosti.  Jedním z hlavních výsledků projektu budou tři standardizované diagnostické nástroje pro hodnocení docility a jejích složek ve všech zúčastněných zemích.

Cílovými skupinami projektu jsou:

    1. Odborníci v oblasti andragogiky, vzdělávání dospělých, lektorů, diagnostiky.
    2. Vzdělávající se dospělí
    3. Odborníci na lidské zdroje, kteří budou moci používat nástroje pro měření  docility ke vzdělávání dospělých (např. za účelem zjišťování úrovně motivace, seberegulačních schopností aj.).

V září 2021 byla v rámci projektu DANUBE dokončena 4. fáze realizace. Během dosavadní realizace projektu byla připravena specializovaná online testovací platforma pro zkoumání připravenosti dospělých k učení.

Platforma má v sobě integrovány výzkumné nástroje pro online testování pozornosti, paměti, autoregulace a motivace k dalšímu vzdělávání. Tento digitální výzkumný nástroj bude v další fázi projektu použit ke sběru dat od učících se dospělých nejen z České republiky, ale rovněž Slovenska, Srbska, Finska a Polska.

Díky poznatkům získaným z projektu budeme schopni nejen lépe určit, jaké základní kognitivní schopnosti ovlivňují to, jakým způsobem se člověk efektivně učí v dospělosti, ale rovněž i to, jak tato schopnost souvisí s jedincovou motivací a vlastním sebe-řízením.

 

Fakulty a součásti

Zavřít