Mgr. Lucie Cejpek Blaštíková, Ph.D.
Ústav pedagogických vědLucie Cejpek Blaštíková se věnuje problematice klimatu školy, implementaci sociálního pedagoga a školního poradenského pracoviště do prostředí základního vzdělávání.
Výuka
Konzultační hodiny
Od května 2024 na MD.Životopis
Vzdělání
- 2014-2019: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, obor Pedagogika, doktorské studium
- 2012-2014: UPOL Olomouc, Pedagogická fakulta, obor Pedagogika - sociální práce, Mgr.
- 2009-2012: UPOL Olomouc, Pedagogická fakulta, obor Pedagogika - sociální práce, Bc.
- 2005-2009: Gymnázium Jana Blahoslava a Střední pedagogická škola, Přerov
Stáže a studijní pobyty
- 2023: VIA University College, Viborg, Dánsko, International Week
- 2022: Institute for Educational Research and Innovation, Mallorca, Španělsko, vědecko-výzkumná stáž
- 2019: People, Planet, Purpose, AIHM Annual Conference, San Diego, Kalifornie
- 2018: Universidad de las Islas Baleares, Mallorca, Španělsko, vědecko-výzkumná stáž
- 2017: Resilience Research Centre, Halifax, Kanada, vědecko-výzkumná stáž
- 2017: Oporto Institute for Social Work, Porto, Portugalsko, přednášející v rámci programu Erasmus
- 2015: Pädagogische Hochschule, Graz, Rakousko, International Week
- 2015: Žilinská univerzita v Žilině, Slovensko, přednášející v rámci programu Erasmus
Průběh zaměstnání
- 2015-dosud: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, Ústav pedagogických věd, odborná asistentka
- 2013-2014: Základní škola Přerov, Boženy Němcové 16, sociální pedagog
Členství v organizacích
- Asociace vzdělavatelů v sociální pedagogice, člen od 2020
- Asociace sociálních pedagogů, člen od 2022
Členství v orgánech
- Akademický senát Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, člen od 2022
Tvůrčí činnost
Publikace
Výstupy z projektů
Další publikace
Blaštíková, L. (2021). Creating a positive elementary school climate based on cooperation between the form teacher, headmaster and social pedagogue. Sociální pedagogika/Social Education, 9(1), 36–53. https://doi.org/10.7441/soced.2021.09.01.03
Blaštíková, Lucie. 2018. Významné oblasti pozitivního klimatu školy v kontextu vybraných modelů. [Important Areas of Positive School Climate in the Context of Selected Models]. Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání, roč. 8, č. 1, s. 25–41 DOI: http://dx.doi.org/10.11118/lifele2018080125
Blaštíková, Lucie a Helena, Grecmanová. 2017. Relations among students – school climate factors. In Social pathology and prevention. Opava: Silesian University in Opava, Faculty of Public Policies, roč. 3, č. 1.
Blaštíková, Lucie a kol. 2015. Klima školy a jeho ovlivnění školním metodikem prevence a sociálním pedagogem v základní škole. Olomouc, VUP. ISBN 978-80-244-4894-7