Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Otevřít navigaci

Vědeckovýzkumná činnost

Publikační činnost

Rok 2025

  • Borbélyová, D., Tirpáková, A., Gonda, D. (aug. 2025) Cooperation between parents and teachers in the early identification of mental disorders and problem behaviour of pupils at the primary level of education. European Journal of Contemporary Education, DOI: 10.13187/ejced.2025.2.134, E-ISSN 2305-6746, 14(2): 134-149, Q3
  • Jančík Petrová, Z., Vašíková, J., & Žáková, I. (2025). “I’m Just Looking at the Pictures and … ”: The Role of Illustrations in Books from the Perspective of Preschool Children. Journal of Research in Childhood Education, 1–16. https://doi.org/10.1080/02568543.2025.2461563
  • Jančík Petrová, Z., Vašíková, J., & Žáková, I. (2025). “I’m Just Looking at the Pictures and … ”: The Role of Illustrations in Books from the Perspective of Preschool Children. Journal of Research in Childhood Education, 1–16. https://doi.org/10.1080/02568543.2025.2461563
  • Jirásková, M., & Petrů Puhrová, B. (2025). Portfolio studenta učitelství pro 1. stupeň základní školy jako obraz o utváření profesní identity budoucího učitele. Pedagogika, 75(1), 5-26. https://doi.org/10.14712/23362189.2024.4531
  • Petrovič, F., Murgaš, F., Tirpáková, A., Hubálovská, M., Molnár, G., Králik, R., Zozuľak, J., Nagy, E., Nocoń, M., Balogh, B. (aug.2025). Measuring the quality of life and its predictors as a basis for its applied research. Cross-country evidence Sustainable Futures, Elsevier, ISSN: 2666-1888, Volume 10, December 2025, https://doi.org/10.1016/j.sftr.2025.101214, Q2
  • Štěpáník, S. (2025) Ke konceptualizacím jazyka u (budoucích) učitelů češtiny. Bohemistyka, 25(2), 263-291, https://doi.org/10.14746/bo.2025.2.6, Q3
  • Teleková, R. – Marcineková, T. – Tirpáková, A. – Gonda, D. (sept. 2025). Prevention of children’s adaptation difficulties in primary education through early stimulation of school readiness. European Journal of Contemporary Education,Q3
  • Žáková, I. (2025). In B. Plisková (Ed.), Dítě s chronickým onemocněním v mateřské škole – Výzvy pro učitele: Empirický výzkum a metodická podpora. Grada.
  • Žáková, I., Navrátilová, H., Petrů Puhrová, B., & Obonya, J. (2025). Spolupráce mateřské a základní školy jako klíčový aspekt úspěšného přechodu dítěte. In J. Pivarč & A. Rozkovcová (Eds.), Vývoj a perspektivy: výzkum a vzdělávání v 21. století: Sborník příspěvků z XXXIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (s. 285). Česká asociace pedagogického výzkumu / Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-7392-439-3

Rok 2024

    • Gavora, P., Pacholík, V., Navrátilová, H., Petrů Puhrová, B., (2024). Self-efficacy učitelů 1. stupně základní školy: zdroje jeho zlepšení. Orbis Scholae, 18(1). 25-47. https://doi.org/10.14712/23363177.2024.13
    • Gonda, D.– Tirpáková, A. – Pavlovičová, G. – Ďuriš V. (sept. 2024). The role of a team psychological safety feeling in teamwork in the classroom. HELIYON (Q2), ISSN 2405-8440, https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e37618 https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405844024136493 (Gonda 20%, Tirpáková 20%, Pavlovičová 20%, Ďuriš 20%)
    • Horníčková, B. & Obonya J. Strategie učení cizího jazyka u studentů učitelství pro první stupeň ZŠ, Pedagogická orientace
    • Janíková, M., Janík., T., & Pavelková M. (2024). Dealing with Student Mistakes in Mathematics at Primary School. Studia paedagogica, 29(2). 66-89. https://doi.org/10.5817/SP2024-2-3
    • Jirásek, I. (2024). Inteligence a (lesní) moudrost. Gymnasion: Časopis pro zážitkovou pedagogiku a neformální vzdělávání, 18(1), 84-95.
    • Jirásek, I., & Jágerová, K. (2024). Czech primary school teachers’ experience with the Philosophy for Children (P4C) approach. Cambridge Journal of Education, 54(1), 37-52. doi:10.1080/0305764X.2023.2255540
    • Jirásek, I., & Majerčíková, J. (2024). Images of the profession of pre-primary teacher in the drawings of Czech female student teachers. Early Years, 44(1), 113-127. doi:10.1080/09575146.2022.2093336
    • Jirásek, I., Čutová, B., & Jirásková, M. (2025). Environmental and outdoor education in preschool through family camping: the example of Czech Woodcraft in parents’ opinions. Environmental Education Research, 31(1), 92-107. doi:10.1080/13504622.2024.2365412
    • Jirásek, I., Čutová, B., Jirásková, M. (2024). Environmental and outdoor education in preschool through family camping: the example of Czech Woodcraft in parents’ opinions. Environmental Education Research. (Q1)
    • Murgaš, F., Podzimek, M., Petrovič, F., Tirpáková, A., Kralik, R. (2024). The impact of religiosity on quality of life. ACTA MISSIOLOGICA, Volume 17 | Number 2 | November 2023 | ISSN 1337-7515 (Print) | ISSN 2453-7160 (On-line) p. 169-186, https://www.actamissiologica.com/sub/am_2_2023.pdf (Murgaš 20%, Podzimek 20%, Petrovič 20%, Tirpáková 20%, Králik 20%)
    • Kolumber, T., & Janíková, M. (2024). Reflektivní deníky v profesní přípravě studentek učitelství prvního stupně základních škol. Pedagogická orientace, 33(4), 368-382. https://doi.org/10.5817/PedOr2023-4-368
    • Murgaš, F., Tirpáková, A., Petrovič, F. (2024) Self-reported health of university students in Slovakia during the end phase of the Covid-19 pandemic and its impact on the quality of life, FOLIA GEOGRAPHICA, ISSN 1336-6157, ISSN (online) 2454-1001, 65/2/684, (Murgaš  34%, Tirpáková 33%, Petrovič 33%)
    • Murgaš, F., Petrovič, F., Tirpáková, A. (2024). Quality of place as the winner of the third wave of the COVID-19 pandemic in terms of quality of life. Will this knowledge strengthen the development of geographical psychology? HELIYON (Q2), ELSEVIER, ISSN 2405-8440, https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e26261
      https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405844024022928
      (Murgaš  34%, Petrovič 33%, Tirpáková 33%)
    • Murgaš, F. – Tirpáková, A. – Petrovič, F. (November 2024). The impact of regional disparities upon social capital and its components on quality of life.  SUSTAINABILITY (Q3), Vol 16, Issue 22,  EISSN 2071-1050,  https://doi.org/10.3390/su162210045 https://www.mdpi.com/2071-1050/16/22/10045                                                                     (Murgaš 34%, Tirpáková 33%, Petrovič 33%)
    • Plisková, B., Žáková, I. et al. Dítě s chronickým onemocněním v mateřeské škole. Grada (2025)
    • Plisková, B., Žáková, I. et al. Dítě s chronickým onemocněním v mateřeské škole. Grada (2025)
    • Tirpáková, A., Vojteková, J., Opálená, I., Petrovič, F., Repaská, G., Vojtek, M. (2024). Development and perspective of gold and silver jewelry imports to Slovakia considering the impact of the COVID-19 pandemic. ANUÁRIO DO INSTITUTO DE GEOCIÊNCIAS, (Tirpáková 18%, Vojteková 18%, Opálená 16%, Petrovič 16%, Repaská 16%, Vojtek 16%)
    • Vašíková, J. (100 %), (2023). Tvorba učebních úloh založených na kreativních postupech s akcentem na interdisciplinární potenciál výtvarné edukace na 1. stupni základní školy. Pedagogická orientace, 33(3), 379–403. https://doi.org/10.5817/PedOr2023-3-379
    • Vnučko, G. – Králová, Z. – Tirpáková, A. (jún 2024). Exploring the Relationship Between Digital Gaming, Language Attitudes, and Academic Success in EFL University Students. HELIYON (Q2), ISSN 2405-8440
      Published: June 20, 2024, https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e33301
    • Vojteková, J. – Janized, S. – Vojtek, M. – Tirpáková, A. – Ruttkay, M. – Petrovič, F. (5. December 2024) Prediction of potential occurrence of historical objects with defensive function in Slovakia using machine learning approach. SCIENTIFIC REPORTS (Q2), 14, Open Access, https://www.nature.com/articles/s41598-024-82290-1 (Vojteková 20%, Janized 16%, Vojtek 16%, Tirpáková 16%, Ruttkay 16%, Petrovič 16%)
    • Wiegerová, A., Tirpáková, A., Petrů Puhrová, B., & Deutscherová, B. (2024). Resilience in preschool and elementary school teachers in the Czech Republic. TEACHER DEVELOPMENT. An International Journal of Teachers’ Professional Development, Taylor & Francis Online. ISSN 1366-4530 (Print); ISSN 1747-5120 (Online) https://doi.org/10.1080/13664530.2024.2348814 https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13664530.2024.2348814?src (Wiegerová 25%, Tirpáková 25%, Petrů Puhrová 25%, Deutscherová 25%,)
    Navratilova, H., Urbánek, P., Pacholík, V., Picková, H.
    Pohled zevnitř na učitelské sbory mateřských a základních škol: Sociální klima učitelských sborů ve vybraných školních organizacích
    Plný text
    Gavora, P., Mareš, J., Svatoš, T., Wiegerová, A.
    Self efficacy v edukačních souvislostech II.
    Plný text
    Majerčíková, J., Wiegerová, A., Gavora, P., Navrátilová, H.
    Vzdělávání založené na bádání dětí v podmínkách mateřských škol: Badatelsky orientované vzdělávání pro děti generace alfa

    Navrátilová, H. (ed.)
    Vysokoškolský učitel – vzdělávání, praktiky, pozice
    Plný text
    Pavelková, J., Plisková, B., Kolínská, M.
    Fórum mladých výzkumníků VII.
    Pokrivčáková, S.
    Dyslectic and Dysgraphic Learners in the EFL Classroom: Towards an Inclusive Education Environment
    Plný text
    (po přihlášení)
    Petrů Puhrová, B., Deutscherová, B., Koutníková, M.
    Fórum mladých výzkumníků VI.
    Plný text
    (po přihlášení)
    Wiegerová, A., Navrátilová, H. (eds.) 
    Transdisciplinarita v pedagogických vědách

    Navrátilová, H. Petrů Puhrová, B. Máme hračku – tak co s ní? : od teorie k verifikaci v prostředí mateřské školy
    Plný text
    (po přihlášení)
    Vašíková, J., Žáková, I.
    Význam primární logopedické prevence v rozvoji řečových a jazykových schopností dětí předškolního věku
    Plný text
    (po přihlášení)
      
    Wiegerová, A., Dalajková, A.
    Fórum mladých výzkumníků V.
    Plný text
    (po přihlášení)
    Koutníková, M., Wiegerová, A.
    Využití komksů v podmínkách mateřských škol
    Plný text
    (po přihlášení)
    Žáková, I.
    Fórum mladých výzkumníků IV. 

    Pacholík, V., Nedělová, M., Šmatelková, N.
    Rozvíjení sociálních dovedností dětí prostřednictvím pohybových her
    Koupit publikaci
     Majerčíková, J., Rebendová, A.
    Mateřská škola ve světě  univerzity
    Koupit publikaci
    Wiegerová, A.
    The Careers of Young Czech University Teachers in the Field of Pedagogy 
            
    Koupit publikaci
     Pacholík, V., Lipnická, M., Machů, E., Leix, A., Nedělová, M.
    Specifika edukace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřských školách 
    Plný text
    Szimethová, M., Vašíková, J., Pacholík, V. 
    Proč? Proč? Proč? aneb Odpovědi na otázky kolem nás: přírodní vědy pro střední školy

     Navrátilová, H.
    Proč? Proč? Proč? aneb Odpovědi na otázky kolem nás: technické vědy pro základní školy
    Majerčíková, J.
    Proč? Proč? Proč? aneb Odpovědi na otázky kolem nás: přírodní vědy pro základní školy 
    Kočvarová, I.
    Proč? Proč? Proč? aneb Odpovědi na otázky kolem nás: technické vědy pro střední školy
    Wiegerová, A.
    Profesionalizace učitele mateřské školy z phledu reformy kurikula 
    Plný text
    Wiegerová, A. (ed.)
    Ano, Pepíčku, je to tak
    aneb
    Nebojme se otázek dětí
    Plný text

    Majerčíková, J., Kasáčová, B., Kočvarová, I.
    Předškolní edukace a dítě. Výzvy pro pedagogickou teorii a výzkum 
    Plný text
    Vašíková, J. (ed.)
    Nové výzvy pro předškolní pedagogiku 
     Wiegerová, A. a kol.
    Od začátečníka k mentorovi
    Chráska, M., Kočvarová, I.
    Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech 
    Lukášová, H.
    Učitelské sebepojetí a jeho zkoumání 
    Plný text

    Pacholík, V., Wiegerová, A.
    Researchers Forum XIV.
    Pacholík, V., Wiegerová, A.
    Fórum mladých výzkumníků II.
    Lukášová H., Svatoš T., Majerčíková J.
    Studentské portfolio jako výzkumný prostředek poznání cesty k učitelství 
    Chráska M., Kočvarová I.
    Kvantitativní design v pedagogických výzkumech začínajících akademických pracovníků
    Plný text
    Szimethová a kol.
    Vysokoškolský učiteľ – pozícia medzi vyučovaním a výskumom

    Machů, E., Kočvarová, I. a kol.
    Kvalita školy z hlediska péče o nadané žáky
    Plný text (po přihlášení)
    Szimethová, M., Wiegerová, A., Horká, H.:
    Edukačné rámce prírodovedného poznávania v kurikule školy
    Plný text (po přihlášení)
    Wiegerová, A., Szimethová, M., Gavora, P., Kalenda, J., Navrátilová, H., Kočicová, S.:
    Začínající výzkumník: od magistra k postdoktorandovi
    Plný text (po přihlášení)
    Gavora, P.:
    Tvorba výskumného nástroja pre pedagogické bádanie
    Wiegerová, A. a kol.: Self efficacy: (osobne vnímaná zdatnosť) v edukačných súvislostiach
    Plný text (po přihlášení)

Fakulty a součásti

Zavřít