EUROPEAN COMMISSION ERASMUS+
Rozvoj nových andragogických diagnostických přístupů a intervencí fenoménu docility dospělých
Development of new andragogical diagnostic approaches and inverventions of the adult docility phenomenon
- Acronym: DANUBE
- Číslo projektu: 2020-1-SK01-KA204-078313
- Typ: European Commission – Erasmus+ Program EÚ pre vzdelávanie, odbornú prípravu, mládež a šport
- KA2 Cooperation for innovation and the exchange of good practices
- KA204 Strategic Partnerships for adult education
- Doba realizace: 9/2020 – 12/2022
- Hlavní koordinátor: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
- Partneři:
- Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Česká republika
- University of Vaasa, Finsko
- Univerzitet U Novom Sadu, Srbsko
- Pedagogical University of Cracow, Polsko
- Celková výše dotace: 177 505 EUR
Projekt se zaměřuje na rozvoj nástrojů pro diagnostiku vzdělávání dospělých, konkrétně na diagnostiku docility dospělých a jeho vybraných složek. Docilita představuje schopnost aktivně se učit získávat nové znalosti a dovednosti. Jedním z hlavních výsledků projektu budou tři standardizované diagnostické nástroje pro hodnocení docility a jejích složek ve všech zúčastněných zemích.
Cílovými skupinami projektu jsou:
-
- Odborníci v oblasti andragogiky, vzdělávání dospělých, lektorů, diagnostiky.
- Vzdělávající se dospělí
- Odborníci na lidské zdroje, kteří budou moci používat nástroje pro měření docility ke vzdělávání dospělých (např. za účelem zjišťování úrovně motivace, seberegulačních schopností aj.).
V září 2021 byla v rámci projektu DANUBE dokončena 4. fáze realizace. Během dosavadní realizace projektu byla připravena specializovaná online testovací platforma pro zkoumání připravenosti dospělých k učení.
Platforma má v sobě integrovány výzkumné nástroje pro online testování pozornosti, paměti, autoregulace a motivace k dalšímu vzdělávání. Tento digitální výzkumný nástroj bude v další fázi projektu použit ke sběru dat od učících se dospělých nejen z České republiky, ale rovněž Slovenska, Srbska, Finska a Polska.
Díky poznatkům získaným z projektu budeme schopni nejen lépe určit, jaké základní kognitivní schopnosti ovlivňují to, jakým způsobem se člověk efektivně učí v dospělosti, ale rovněž i to, jak tato schopnost souvisí s jedincovou motivací a vlastním sebe-řízením.