Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Otevřít navigaci

2025

OP JAK – Implementace dlouhodobého záměru Zlínského kraje

 

  • Název projektu: Implementace dlouhodobého záměru Zlínského kraje
  • Registrační číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/23_018/0012212
  • Operační program: Operační program Jan Amos Komenský
  • Období realizace projektu:  1. 3. 2025 – 30. 6. 2028
  • Příjemce dotace: Zlínský kraj
  • Financování: Operační program Jan Amos Komenský – 76,74 %, Státní rozpočet – 13,26 %, Zlínský kraj – 10 %
  • Všeobecný cíl projektu:

Hlavním cílem projektu je zkvalitnění vzdělávání ve Zlínském kraji prostřednictvím podpory klíčových oblastí identifikovaných v Dlouhodobém záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ve Zlínském kraji (2024–2028) a v souladu s národními strategickými prioritami Strategie 2030+. Projekt přispívá k rozvoji kariérového poradenství, prevenci předčasných odchodů ze vzdělávání, zajištění rovného přístupu k vzdělávání a podpoře rozvoje klíčových kompetencí žáků i pedagogických pracovníků. Důraz je kladen na modernizaci vzdělávacích metod, podporu pedagogů v celoživotním vzdělávání a systematické zvyšování kvality poradenských služeb ve školách a školských zařízeních.

Projekt reaguje na současné výzvy vzdělávacího systému, jako jsou digitální transformace, inkluze a potřeba individuálního přístupu, dále podporuje koordinovanou spolupráci mezi vzdělávacími institucemi, regionálními partnery a veřejnou správou.

Cílem je vytvoření vzdělávacího prostředí, které umožní maximální rozvoj potenciálu žáků a pedagogů, přispěje k regionálnímu rozvoji a dlouhodobě posílí konkurenceschopnost a udržitelnost vzdělávacího systému ve Zlínském kraji.

Partner projektu: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií

Rozpočet partnera: 5 709 024,38 Kč

Období realizace partnera: 9/2025 – 6/2028

Realizované aktivity partnera:

KA2.3 Podpora rovných příležitostí ve vzdělávání a rozvoj potenciálu každého žáka 

Cílem aktivity je podpora opatření a aktivit, které přispějí ke snižování nerovností ve vzdělávání, posílí kompetence pedagogických pracovníků, umožní žákům identifikovat svůj potenciál a dále ho rozvíjet. Je zaměřena na zvýšení vlivu škol na vzdělávací výsledky žáků. Jedná se nejenom o „žáky se speciálními vzdělávacími potřebami“ (tj. žáci se zdravotním postižením, žáci se zdravotním znevýhodněním a žáci se sociálním znevýhodněním) či „nadané a mimořádně nadané žáky“ zařazené v „podpůrných opatřeních“, ale o všechny žáky, kteří vyžadují individuální přístup vzhledem k jejich speciálně vzdělávacím potřebám, anebo demonstrovaným znakům indikujícím k potenciálu nadání.

Aktivita bude realizována prostřednictvím metodické podpory a vzdělávací akcí.

V rámci aktivity bude poskytována metodická podpora pedagogickým pracovníkům v oblasti rozvoje potenciálu každého žáka, která bude založena na poskytování odborných konzultací a sdílení. Metodická podpora poskytnutá pedagogickým pracovníkům v rámci odborných konzultací a kulatých stolů bude následně podkladem pro zpracování obecného metodického postupu práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) a žáky nadanými.

 

Fakulty a součásti

Zavřít