Projekt podpořený Nadací České spořitelny
Realizační fáze projektu Zhodnocení přínosu konstruktivistických metod výuky v programu Začít spolu
- Řešitel: PhDr. Denisa Denglerová, Ph.D.
- Doba řešení projektu: 1. 1. 2023 – 31. 12. 2023
Anotace: Navrhovaný projekt je zaměřen především na zhodnocení individuálního výkonu a rozvoje kompetencí dětí vzdělávajících se ve třídách s programem Začít spolu. Výzkum se uskuteční v rámci tzv. smíšeného výzkumného paradigmatu (tzn. kombinace kvalitativních a kvantitativních metod). Výzkumný design sestává ze třech odlišných částí, které se ve výsledné interpretaci navzájem protnou a pomohou plastičtěji zodpovědět na výzkumnou otázku. Jedná se o analýzu národního zjišťování výsledků žáků (zde bude k dispozici srovnání s mainstreamovými školami), kvantitativní výzkum realizovaný ve třídách ZaS (srovnání s ostatními žáky bude možné uskutečnit díky metodám, které jsou standardizovány a normalizovány na populaci dětí v ČR) a kvalitativní výzkum realizovaný ve třídách ZaS. Výstupy projektu bude odborná studie a podrobná výzkumná zpráva s doporučeními pro pedagogickou praxi (bude ukázáno, v čem a jak mohou být konstruktivistické metody výuky z programu Začít spolu přínosné pro vzdělávání v mainstreamovém školství, doporučení tedy budou směřovat i k učitelům mimo ZaS s cílem zvyšovat sociální kompetence žáků).