Projekt podpořený Nadací České spořitelny
Pilotní fáze projektu Zhodnocení přínosu konstruktivistických metod výuky v programu Začít spolu
- Řešitel: PhDr. Denisa Denglerová, Ph.D.
- Doba řešení projektu: 1. 4. 2022 – 31. 8. 2022
Anotace: Cílem projektu je zjistit, jaké schopnosti a psychické procesy v dětech posiluje a rozvíjí konstruktivistický přístup k výuce v programu Začít spolu. Projekt se zaměří primárně na sledování žáků navštěvujících školy zapojené do programu Začít spolu a žáků z klasických základních škol. Z hlediska žáků sleduje projekt tyto oblasti: Vzdělávací výsledky; Motivace k učení, vzdělávání a sebevzdělávání; Nuda x vtaženost; Tvořivost a kreativní schopnosti; Myšlení o vlastním učení (metakognice, seberegulace). Dále se projekt zaměří na učitele působící ve zkoumaných školních třídách, a to z hlediska míry uplatnění konstruktivistických metod ve výuce, a dále z hlediska spolupráce a komunikace s rodiči. Do projektu budou také zahrnuti vybraní rodiče žáků z hlediska jejich názorů na výuku ve škole, kam chodí jejich dítě / děti a z hlediska jejich spolupráce a komunikace se školou.