Konference
Konference: Vývoj a perspektivy: výzkum a vzdělávání v 21. století
Česká asociace pedagogického výzkumu a Filozofická a Pedagogická fakulta Univerzity Palackého uspořádaly ve dnech 2. – 4. září 2025 již XXXIII. výroční konferenci s názvem
Vývoj a perspektivy: výzkum a vzdělávání v 21. století, což se stalo příležitostí pro akademické pracovníky Ústavu školní pedagogiky prezentovat výzkumná zjištění i se zapojit do diskusí nad pedagogickými otázkami rozličných a aktuálních témat.
Příspěvek pracovního týmu dr. Iva Žáková, dr. Hana Navrátilová, dr. Barbora Petrů Puhrová s názvem Spolupráce mateřské a základní školy jako klíčový aspekt úspěšného přechodu dítěte poukázal na aktuálně řešenou problematiku nejen v akademickém, ale i školním prostředí.
Účast na této konference byla obohacující především ve sdílení vědeckých poznatků, ale také ve sledování aktuálních trendů, propojování teorie a praxe a neméně pak příležitost být součástí odborné komunity.
KONFERENCE POD ZÁŠTITOU ČESKÉ PEDAGOGICKÉ SPOLEČNOSTI – „NÁRYS DIDAKTIKY“ JOSEFA MAŇÁKA: PŘÍKLAD SYSTÉMOVÉHO PŘÍSTUPU V DIDAKTICE
Oborovědidaktická konference pořádaná Pedagogickou fakultou Masarykovy univerzity v Brně dne 19. 12. 2024 byla věnována práci a dílu profesora Josefa Maňáka. Za Ústav školní pedagogiky se účastnila ředitelka ústavu doc. Marcela Janíková, dr. Hana Navrátilová a dr. Barbora Petrů Puhrová, která využila možnost příspěvkem reflektovat dílo prof. Maňáka Problém domácích úkolů na základní škole. Setkání s kolegy z pedagogických i nepedagogických fakult se neslo ve znamení sdílení zkušeností a výzev nejen pro oborové didaktiky.
Účast a prezentace projektu na konferenci Národní konference k přípravě učitelů a učitelek, která se konala dne 28.11. 2024. Za fakultu Humanitních studií se účastnila ředitelka Ústavu školní pedagogiky doc. Marcela Janíková s kolegyněmi dr. Janou Vašíkovou a dr. Barborou Petrů Puhrovou, za fakultu Aplikované informatiky pan děkan doc. Vojtěšek. Za projekt byl prezentován koncept projektu a byly sdíleny a diskutovány zkušenosti s jinými fakultami připravujícími budoucí učitele.
